De ultieme discrimininatie

Janssens jan
Topic Starter

De ultieme discrimininatie

#1 , 14 jan 2010 18:18

Ik ben gehuwd en heb buitenechtelijk liefdevol een kind verwekt bij een andere gehuwde vrouw .
Moet kunnen toch ?

Gaat die haar goedgelovige echtgenoot dat kind toch niet gaan aangeven als zijn wettelijk kind zeker !

Ja ma echt ik kon het , maar ik kan het niet meer bewijzen : wettelijk erkend is en blijft wettelijk erkend , zelfs een DNA test bied hier geen uitkomst .

Loopt die andere vent dus met alle eer weg , het kindje kan zelfs mijn eigen naam niet dragen .

Akkoord , het heeft wel zijn voordelen gehad , dat koppel is uiteindelijk uitéén gegaan en de idioot heeft mijne kleine verder mogen onderhouden en zover ik weet gaat hij die kwibus na zijn dood mooi lekker kunnen pluimen , zijn bloedeigen kinderen inclusief .

De moeder zelf , die haar neus bloedt , dat kan je wel denken ( die heeft er efkens een klein miljoen bef 'kes aan overgehouden , goe weer , mooi meegenomen zeg ik ) .

Mijne kleine is dan wel beschermd geweest , maar ik had toch zo graag gehad dat hij " officieel " papa " tegen mij mocht zeggen .

Waarom wordt dit recht mij wettelijk ontzegd ?

gezondheid .

3399AAaa

#2 , 15 jan 2010 09:56

"waarom wordt dit recht mij ontzegd?"

Om de rust binnen de gezinnen te bewaren.

Als dat zou kunnen zou half het land op stelten staan, aangezien er nogal wat van die kinderen rond lopen uit overspelige relaties....

Uw liefdesvat loopt blijkbaar over.... :-)
Plus est en vous

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2010 10:02

Wettelijk IS het zijn kind - hij kan enkel mits een procedure van ontkenning een einde maken aan die band.

Reclame

Janssens jan
Topic Starter

#4 , 15 jan 2010 11:30

"

Uw liefdesvat loopt blijkbaar over.... :-)
Het vat is ver af Mevrow , het kraantje staat op " reserve " , het hoofd wil mee maar .... :(

Janssens jan
Topic Starter

#5 , 15 jan 2010 11:43

Wettelijk IS het zijn kind - hij kan enkel mits een procedure van ontkenning een einde maken aan die band.
1/ Wat ZIJN probleem is , niet het MIJNE .

2/ Gelukkig voor mij wist de man blijkbaar niet ( of verkeerdelijk geinformeerd ? ) dat hij een einde aan die band kon maken .

3/ Ik hoop dat na verloop van jaren deze goedgelovige deze procedure niet meer kan opstarten .
Stel U voor dat hij gelijk krijgt , hij heeft bijna 15 jaar ! onderhoudsgeld opgehoest voor ne kleine die niet van hem is .
Straks kan ie nog retro-actief deze gelden terugvorderen !

Santé .
Laatst gewijzigd door Janssens jan op 15 jan 2010 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Janssens jan
Topic Starter

#6 , 15 jan 2010 12:01

Als dat zou kunnen zou half het land op stelten staan, aangezien er nogal wat van die kinderen rond lopen uit overspelige relaties....
Blij dit te vernemen , ik ben geen beest .

De helft draagt horens , de andere zet ze .

De goedgelovige zou zich met deze wetenschap ietsje minder alleen en geallieneerd moeten voelen .

3399AAaa

#7 , 15 jan 2010 15:03

Ik oordeel niet over u en ik ben ervan overtuigd dat u geen beest bent...hij die zonder zonde is (als dat een zonde moet genoemd worden)....en blijkbaar heeft u liefde te over :-)

maar u moet wel voor ogen houden dat de centrale figuur hierin eigenlijk de mama van het kindje is geweest door al of niet bepaalde beslissingen te nemen vanaf het moment dat ze wist dat ze zwanger was van u. Ook al was ze gehuwd, ze heeft door allerlei 'daden' al of niet bewust toegestaan dat haar echtgenoot bezit van staat verwierf over het kind en zodoende de juridische vader werd.
Plus est en vous

Janssens jan
Topic Starter

#8 , 15 jan 2010 16:16

Ik oordeel niet over u en ik ben ervan overtuigd dat u geen beest bent...hij die zonder zonde is (als dat een zonde moet genoemd worden)....en blijkbaar heeft u liefde te over :-)
Dat is nog altijd zo , zeer zeker , alhoewel ze mij niet zo recht meer houd zoals vroeger .
Maar wanneer de nood het hoogst is , is de redding nog steeds nabij , dan spreken we de zogeheten hogere regionen aan :?

3399AAaa

#9 , 15 jan 2010 16:26

maar heeft u ooit werkelijk geprobeerd hierover een procedure te voeren of heeft uw advocaat gezegd dat dat niet zal lukken?

het is namelijk zo dat u altijd een procedure tot betwisting van het vaderschap kan starten, maar dat het aan de andere man is om de exceptie van het bezit van staat in te roepen (hij moet zich dus verweren door te zeggen dat hij zich altijd als vader heeft gedragen tegenover het kind enz). Als hij daarin slaagt, zal uw vordering ontoelaatbaar worden verklaard, maar ondertussen valt wel zijn frank....nu speel ik wel advocaat van de duivel...
Plus est en vous

Janssens jan
Topic Starter

#10 , 15 jan 2010 19:01

maar heeft u ooit werkelijk geprobeerd hierover een procedure te voeren of heeft uw advocaat gezegd dat dat niet zal lukken?

het is namelijk zo dat u altijd een procedure tot betwisting van het vaderschap kan starten, maar dat het aan de andere man is om de exceptie van het bezit van staat in te roepen (hij moet zich dus verweren door te zeggen dat hij zich altijd als vader heeft gedragen tegenover het kind enz). Als hij daarin slaagt, zal uw vordering ontoelaatbaar worden verklaard, maar ondertussen valt wel zijn frank....nu speel ik wel advocaat van de duivel...
Dien zijne frank is al langer gevallen dan vandaag mevrouw 3...A .
Naar aloude gewoonte was ie dat wel als laatste van gans het dorp .
Alleen niet goed wetende wat hij misschien ooit zal ondernemen , was ik graag te weten gekomen hoe hij mij dan toch uiteindelijk op een efficiente wijze juridisch te grazen zou kunnen nemen .
Een verwittigd man is er twee waard , niewaar :D
Vertellen jullie het mij maar gerust , hij bezoekt dit soort café"s niet :roll:
Wat de moeder betreft , zij koos rationeel geld voor haar eieren ...

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 jan 2010 19:28

Code: Selecteer alles

Art. 318. <W> § 1. Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van de echtgenoot, kan het vermoeden van vaderschap worden betwist door de moeder, het kind, de man ten aanzien van wie de afstamming vaststaat en de persoon die het vaderschap van het kind opeist. (lid 2 geschrapt) <W> § 2. (De vordering van de moeder moet worden ingesteld binnen een jaar na de geboorte.) De vordering van de echtgenoot moet worden ingesteld binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat hij niet de vader van het kind is, die van de man die het vaderschap van het kind opeist moet worden ingesteld binnen het jaar na de ontdekking van het feit dat hij de vader van het kind is en die van het kind moet worden ingesteld op zijn vroegst op de dag waarop het de leeftijd van twaalf jaar heeft bereikt en uiterlijk op de dag waarop het de leeftijd van tweeëntwintig jaar heeft bereikt (of binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat de echtgenoot zijn vader niet is). <W>
Vroeger kon het niet, maar nu kan ook de biologische vader een procedure ontkenning vaderschap opstarten.

scorpioen

Janssens jan
Topic Starter

#12 , 15 jan 2010 20:14

Code: Selecteer alles

Art. 318. <W> § 1. Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van de echtgenoot, kan het vermoeden van vaderschap worden betwist door de moeder, het kind, de man ten aanzien van wie de afstamming vaststaat en de persoon die het vaderschap van het kind opeist. (lid 2 geschrapt) <W> § 2. (De vordering van de moeder moet worden ingesteld binnen een jaar na de geboorte.) De vordering van de echtgenoot moet worden ingesteld binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat hij niet de vader van het kind is, die van de man die het vaderschap van het kind opeist moet worden ingesteld binnen het jaar na de ontdekking van het feit dat hij de vader van het kind is en die van het kind moet worden ingesteld op zijn vroegst op de dag waarop het de leeftijd van twaalf jaar heeft bereikt en uiterlijk op de dag waarop het de leeftijd van tweeëntwintig jaar heeft bereikt (of binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat de echtgenoot zijn vader niet is). <W>
Vroeger kon het niet, maar nu kan ook de biologische vader een procedure ontkenning vaderschap opstarten.

scorpioen
Tenzij ik het verkeerd begrepen heb ( juristen taal en ik ? ) komt het er in de dagdagelijkse realiteit van zeg maar de Jannen , op neer dat wij net zoals sommige kerken hun pedofielen beschermen we als lustige overspeligers op juridisch / wettelijk gebied goed ingedekt zijn ?

JohnD

#13 , 16 jan 2010 02:07

Tenzij ik het verkeerd begrepen heb ( juristen taal en ik ? ) komt het er in de dagdagelijkse realiteit van zeg maar de Jannen , op neer dat wij net zoals sommige kerken hun pedofielen beschermen we als lustige overspeligers op juridisch / wettelijk gebied goed ingedekt zijn ?
De dagdagelijkse realiteit Mr.Janssens Jan is dat er anno 2010 blijkbaar nog steeds mensen zijn die niet weten dat er liefde kan zijn zonder kinderen te moeten maken, kinderen die later niet weten wie nu wel of niet hun echte vader is, met alle gevolgen van dien. We leven hier niet in Afrika.

Hoe dat u verder weet dat 3399AAaa een dame is, is voor mij een misterie. Ik wist het tot op de dag van vandaag na meer dan 1500 posts nog niet.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Janssens jan
Topic Starter

#14 , 16 jan 2010 02:41

Hoe dat u verder weet dat 3399AAaa een dame is, is voor mij een misterie. Ik wist het tot op de dag van vandaag na meer dan 1500 posts nog niet.
Geachte JohnD ,
Met alle respect , ik zou U niet graag als kamergenoot hebben .
Met dank voor uw bijdrage en Vr gr

Janssens jan
Topic Starter

#15 , 16 jan 2010 02:53

quote]

We leven hier niet in Afrika.
Inderdaad geachte heer JohnD , maar met uitzondering van de buitentemperatuur , was het alsof ik er was als ik ... romdom mij kijk .

Terug naar “Praat café”