Telenet

Vandebos
Topic Starter

Telenet

#1 , 19 okt 2009 21:17

Mijn avontuur:

Ik heb reeds meer dan 10 jaar een abonnement op Filmnet. (nadien canal+, nadien gekocht door telenet)
Bij de digitalisering van de betaalzenders woon ik spijtig genoeg in de regio, de regio van de enige intercommunale die weigerde digitale signalen van zenders niet aan haar toebehorend op haar netwerk te laten. (in de plaats daarvan creëerden ze een eigen monster van digitale zenders...) met het resultaat dat ik tot september van dit jaar nog steeds analoog naar drie betaalzenders keek en meer betaalde voor die drie zenders dan een ander voor de gehele digitale shlabang.. Goed dat is het verleden.
Begin september krijg ik dus een brief van Telenet dat de analoge decoders niet meer zullen werken vanaf 1 oktober en dat ik dringend een digitale decoder en abonnement dien aan te schaffen of kosteloos mijn contract mag opzeggen.
Ikke dus naar de lokale Telenet verdeler, die toevallig de electrozaak is waar ik al mijn gerief koop, super service, kan het niet anders omschrijven afspraak wordt gemaakt voor installatie modem op 19 september. Op 19 september staat installateur effectief aan de deur en wordt alles geïnstalleerd. ( enig minpuntje is dat deze man blijkbaar een extra training nodig heeft om schroeven in muur te draaien.. kastje hing los..)
Nu de clou: op 7 oktober ontvang ik van Telenet een brief gedateerd op 23 september, verzonden de 25ste september, waarin ik er met aandrang aan herinnert wordt op dat men op 19 september langskomt voor mijn installatie en niet mag vergeten aanwezig te zijn!!!

Automatisering ok, maar dit is toch wel een beetje kafkiaans... Zijn er hier nog mensen met een dergelijke ervaring?

2de verhaal: voor de professionals...

In België kom je steeds meer woningen tegen waar geen klassieke telefoonlijn meer in wordt ingeleid, de bewoners nemen alles via de kabel. Als je dan in je bedrijf werkt met teleworkers en je hebt een gunstige overeenkomst met een telefoniebedrijf kon je tot op heden steeds opdraaien voor de inleiding zodat deze mensen konden werken... Na een akkefietje met een inleiding die meer dan € 1500 heeft gekost wil ik dus een B2B overeenkomst sluiten met een provider via kabel om deze kosten in de toekomst te vermijden. Verleden week de business lijn van Telenet trachten te bellen voor het incentive programma... enkel bezet toon en mooie muziek.... dan maar een aanvraag voor een verkennend gesprek en presentatie gevraagd via het invulformulier, alle contact gegevens achtergelaten; na een week nog steeds nul, nada, noppes...

Zijn er andere professionals die dit bekend in de oren klinkt? laat me weten wat je gedaan hebt.

Is er hier toevallig een Telenet werknemer die me verder kan helpen om dit dossier een schop te geven zodat het wat vaart krijgt? PB me aub.
Dit zijn namelijk situaties die ik bij de telefoniecarier niet gewoon ben, daar is het uitzonderlijk als de doorgegeven problemen de volgende werkdag niet alleen in behandeling zijn doch meestal ook opgelost. ( op die ene jaarlijkse uitzondering na..)

Simon Verhoeven

#2 , 19 okt 2009 23:31

Ik denk dat je meer succes gaat hebben op tik.be
Daar zit ook een telenetmedewerkster (Charlotte) die je waarschijnlijk verder gaat kunnen helpen.

Tope

#3 , 20 okt 2009 01:38

Vreemd, bij mij wordt een afspraak met Telenet steeds telefonisch bevestigd.

Nu ben ik niet 100% zeker, maar ik geloof dat ik dan zelfs nog eens opgebeld wordt om mij ervan te verwittigen dat de installateur onderweg is.

Reclame

Vandebos
Topic Starter

#4 , 20 okt 2009 01:42

Vreemd, bij mij wordt een afspraak met Telenet steeds telefonisch bevestigd.

Nu ben ik niet 100% zeker, maar ik geloof dat ik dan zelfs nog eens opgebeld wordt om mij ervan te verwittigen dat de installateur onderweg is.
Klopt hoor stel je dus mijn verbazing voor toen ik een goede 2 weken later een brief kreeg dat ik een afspraak uit het verleden niet mocht vergeten...

Zal morgen nog eens een poging wagen en dan eens op tik posten...

Lex

#5 , 28 okt 2009 12:33

Ik weet niet of je prob. al is opgelost maar mocht het niet lukken via tik probeer dan eens via het Zita.be forum, daar zit het vol Tele medewerkers.

JohnD

#6 , 03 jan 2010 16:10

Er is iets grondig mis met telenet en dat al sedert het begin dat ze op de markt waren met hun internet via de kabel. Opgelet Belgacom is niet veel beter.

Ik raad iedereen aan nooit iets met die gangsters te maken te hebben.

Het is de enige provider waar er kontinu door iedereen over geklaagd word.

Soms kan je natuurlijk niet anders.

Ik versta trouwens niet hoe die anderen kunnen opkopen; ze klagen al 20 jaar dat ze enorm in de schulden steken. Er is zelfs een periode geweest dat hun overleven kantje boordje was. En steeds zijn ze de duurste geweest.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Lex

#7 , 11 jan 2010 11:01

Het is de enige provider waar er kontinu door iedereen over geklaagd word.
Das relatief, ik heb Telenet al 7 jaar als telecomprovider(telefoon,GSM, Internet, digitale tv) en heb nog niet echt problemen gehad met Telenet.
Met uitzondering van eens een storing op de kabel (=Integan) en een defekte modem.(slijtage!).

Terug naar “Praat café”