een fictief proces voeren

paling
Topic Starter

een fictief proces voeren

#1 , 24 sep 2009 06:03

gelieve mijn nick te verwijderen uit dit forum
waarvoor dank
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 01:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Lex

#2 , 24 sep 2009 06:06

zou het niet leerzaam om eens een fictief proces te voeren van begin tot einde .
Het ene proces is het andere niet, waar wil je beginnen en waar gaat het eindigen?

Bartie

#3 , 24 sep 2009 22:33

Ik ben gewonnen voor dit idee, maar ik vrees de onhaalbaarheid... Het zal nooit hetzelfde zijn als een echt proces en wie zal als "professioneel" hieraan meewerken?

(Ik ben daartoe bereid, maar wil eerst de grootte van het project zien... Tijd ja, veel tijd misschien, te veel tijd neen...)
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Lex

#4 , 24 sep 2009 23:23

Paling, dit is een veel te simplistische voorstelling en m.i. hier niet te realiseren.

1) Waarom wil A de factuur van X niet betalen?
2) Gaat het om de volledige factuur of betwist men enkel een deel van de factuur?
3) Wat is het bedrag van de betwiste factuur.
4) Werd X van de betwisting op de hoogte gesteld?
5) Werd de zaak reeds voor de 'verzoeningscommisie bouw' gebracht? Indien ja wat was het resulaat, indien neen waarom niet?

Zoals je kan zien heb ik alvast meer vragen dan antwoorden!

Rebel-with-a-cause

#5 , 25 sep 2009 00:15

zou het niet leerzaam om eens een fictief proces te voeren van begin tot einde .
Ik wil wel eens de 'lastige' klant zijn ! :lol:

Lex

#6 , 25 sep 2009 00:23

Ambetanterik! :P :D

Ga de posting wel effe naar de praatkazerne verplaatsen!

sperwer

#7 , 25 sep 2009 07:41

ok dan ben ik bedrijf X , lex rechter , bartie griffier
zullen we eens op een plezante manier testen of we deze zaak kunnen opstarten , zou zeggen begin met het vragen van een prijsofferte aan mijn bedrijfje , rebel take youre level
Als onafhankelijke wegenbouwdeskundige aangesteld door de bouwbetwistingscommissie kom ik wel even getuigen dat je werk niet goed is gedaan en dat je klant alles opnieuw moet laten doen en een pak schade heeft opgelopen door je slordige werk.
Je bij het uitvoeren van de werken schade aan de woning en tuin hebt veroorzaakt, en dat door die fouten je klant zijn kelder onderwater is gelopen en zijn regenwaterput vervuild is.
En dan word het pas een leuk schijnproces.

sperwer

#8 , 25 sep 2009 07:48

Paling, dit is een veel te simplistische voorstelling en m.i. hier niet te realiseren.

1) Waarom wil A de factuur van X niet betalen?
2) Gaat het om de volledige factuur of betwist men enkel een deel van de factuur?
3) Wat is het bedrag van de betwiste factuur.
4) Werd X van de betwisting op de hoogte gesteld?
5) Werd de zaak reeds voor de 'verzoeningscommisie bouw' gebracht? Indien ja wat was het resulaat, indien neen waarom niet?

1) schade veroorzaakt door aannemer volgens klant
2) volledige factuur,klant wil zelfs schadevergoeding
3) Factuur 10.000€ meer dan 100.000€ schade volgens klant.
4)anders kan het niet voor de commissie geweest zijn
5) Ja, zonder resultaat.

sperwer

#9 , 25 sep 2009 13:33

Als onafhankelijke wegenbouwdeskundige aangesteld door de bouwbetwistingscommissie kom ik wel even getuigen dat je werk niet goed is gedaan en dat je klant alles opnieuw moet laten doen en een pak schade heeft opgelopen door je slordige werk.
Je bij het uitvoeren van de werken schade aan de woning en tuin hebt veroorzaakt, en dat door die fouten je klant zijn kelder onderwater is gelopen en zijn regenwaterput vervuild is.
En dan word het pas een leuk schijnproces.
prima idee .
de vraag is kan rebel je laten getuigen of je dossier als bewijsmateriaal inbrengen in de zaak .

Daar de voorzitster reeds gevraagd heeft of de geschillencommissie een poging heeft gedaan het geschil op te lossen, zal zij zeker het dossier opeisen en de expert laten getuigen. Dit bespaard haar de tijd en kosten om nog eens een expert te moeten zoeken en aanstellen.

sperwer

#10 , 25 sep 2009 13:41

geen vragen stellen laten we even de test doen op een leuke manier en zien hoe het verloopt en hoe ver we geraken . de lol zit er nu al flink in .

en je ziet het is nog ni begonnen en er duikt al een getuige op . zomaar eventjes de rechtbank binnenstappen en zeggen meneer de rechter ik heb hier nog iemand bij en die gaat het eens uitleggen :roll: :lol: extra werk voor u want dit zal allicht moeten gebeuren met een tussenvonnis .
Als voorzitster van de rechtbank bepaald zij de loop van het proces.
De vragen die ze stelde zijn ook de eerste vragen die opduiken in andere geschillen.
En mevrouw de voorzitster, want LEX is een DAME en zal niet echt gediend zijn met de aanspraak van Meneer, heeft geen orders te ontvangen van een gedaagde over hoe ze haar rechtspraak en zittingen moet houden.

Haar openingszitting was er trouwens één waarin ze een VOLLEDIG dossier eist en niet enkele losse flarden.

Vandebos

#11 , 25 sep 2009 14:42

Mag ik een klein voorstel doen?

Maak twee threads, eentje waarin de voorstellen van zet, tegenzet en beoordeling van de rechter worden geplaatst en eentje waarin enkel het gerealiseerde verloop van "de rechtszaak" wordt geplaatst. Op die wijze blijft het volgbaar voor de niet-participanten.... en kunnen deze eventueel wat vragen of voorstellen zonder zelf bij te dragen aan de chaos....

:P

Terug naar “Praat café”