Belastingontduiking bij zelfstandige Pedicure aan huis

Havos
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Belastingontduiking bij zelfstandige Pedicure aan huis

#1 , 08 jul 2024 16:25

Beste ,

Ik werd veroordeeld bij rechtbank eerste aanleg en nadien bij het Hof van Beroep 4/7/24 ( na procedure van 4 jaar ) tot het betalen onderhoudsgeld ….eerst 500€/mnd dat werd aangepast naar 440€/mnd . Beide rechtbanken baseerden zich op de aanvankelijke gemeenschappelijke belastingaanslagen en vanaf 2019 op de respectievelijke aanslagen van beide partijen
Ik ben gepensioneerd en mijn ex werkt nog steeds als pedicure aan huis , destijds tijdens het huwelijk in bijberoep en sinds echtscheiding terug volledig zelfstandig . Wij waren 10 jaar gehuwd met scheiding van goederen en ik had nooit echt toegang tot haar boekhouding ( privacy diende te worden gerespeteerd ) waarmede ik mij niet te bemoeien had . Ik gaf steeds mijn aangiften via tax on web in het voorjaar en mijn ex via haar boekhouder in het najaar .
Er werden door mij nogal wat argumenten aangebracht mbt haar belastingontduiking maar beide rechters beperkten ( mijn inziens volledig onterecht ) zich enkel tot belastingaanslagen gebaseerd op de creatieve boekhouding ( belastingontduiking ) van mijn ex waarmede vooreerst haar behoeftigheid werd bewezen en nadien onderhoudsgeld kon worden gevorderd .
Gezien de rechtbanken mijn gemotiveerde argumenten niet in rekening brachten in hun vonnis en arrest wens ik alsnog bewijs te leveren van haar ontduiking en valse aangiften van belasting , BTW en RSZ .

Mijn konkrete vraag is hoe organiseer ik mij en tot wie moet ik mij wenden om melding te maken en alsnog tegenspraak te kunnen leveren op haar bedrieglijke aangiften door een evaluatie van de belasting inspectie op basis van het echtscheidingsdossier ( conclusies en stukken beide partijen voor eerste aanleg en beroep )
Wij woonden in Deinze maar ik ben kort na de echtscheiding verhuisd naar Destelbergen maar ex woont nog steeds in Deinze en is daar nog steeds actief als pedicure aan huis , zij het misschien wat minder intensief nu ze al meer dan 3 jaar maandelijks 500 € alimentatie ontvangt .

Met vriendelijke groeten

[email protected]

jef007

#2 , 08 jul 2024 16:44

contact nemen met de plaatselijke BTW controleur en in detail uitleggen waar, wanneer ze ergens werkt

LeenW

#3 , 08 jul 2024 16:45

Voor 2019 valt wel verjaring in te roepen, tenzij er fraude kan worden aangetoond.

Reclame

KJ86

#4 , 08 jul 2024 17:35

contact nemen met de plaatselijke BTW controleur en in detail uitleggen waar, wanneer ze ergens werkt
Is de btw-controleur daarvoor bevoegd, die kijken toch gewoon in de boekhouding of dat er iets teveel is afgetrokken.

Ik denk dat je aangifte moet doen bij de politie, het zijn politieagenten die vaststellingen doen en ondervragen.

Je gaat toch met een beter verhaal moeten komen dan hier op het forum. Je weet zo gezegd niets want de boekhouding was privé tijdens het huwelijk. Zodra dat je gescheiden bent, weet je zeker dat ze zwartwerkt . Je spreekt jezelf tegen.

Havos
Topic Starter

#5 , 10 jul 2024 02:07

Een niets verdienende job ( hobby ) met bruto 600 €/ mnd en vaste uitgaven van 1500 €/mnd in haar conclusies lijkt mij het onderzoeken waard door belastingdienst als de rechtbank met deze tegenstrijdigheid geen rekening hield .
Rechtbank hield alleen rekening met de belastingaangifte!

basejumper

#6 , 13 jul 2024 15:20

Beste

De rechtbank baseert zich uiteraard op beschikbare cijfers. Indien er een correctie van aanslagbiljetten komt na uw aantijgingen kunnen de nieuwe gegevens in aanmerking genomen worden.
Politie gaat zich hier NIET mee bezig houden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105

#7 , 13 jul 2024 16:24

Je kan altijd een privedetectieven aanstellen die haar klantenbezoeken vaststeld.

jef007

#8 , 13 jul 2024 19:13

""Je kan altijd een privedetectieven aanstellen die haar klantenbezoeken vaststeld.""
belastingscontroleurs van dienst NCO ( Nationaal Centrum Opsporingen) doen dit gratis!!

het zou wel handig zijn als ze een lijst van adressen hebben waar er zwartgewerkt wordt, daarom dat ik schreef : neem contact met uw belastingcontroleur en geef hem/haar zoveel mogelijk concrete info"

Havos
Topic Starter

#9 , 14 jul 2024 12:15

Er was een verslag van een erkende defective van een registratie op een vijftal dagen ( random kontrole ) maar eerste rechter heeft er zich niet over uitgesproken en beroepsrechter vond het verslag niet relevant genoeg voor bewijs en besloot dat door de beperkte kontrole dat haar voltijdse activiteit kon worden beschouwd als een ui de hand gelopen hobby !!!! Het hof van beroep in Gent is overbelast …. Vandaar geen ernstige beoordeling van mijn argumentatie !

Havos
Topic Starter

#10 , 14 jul 2024 12:36

Ik heb bewijzen ten laste maar wil eerst een volledig dossier samenstellen van tegenspraak op de beweringen tegenpartij . Wil klacht neerleggen !!! Maar niet te biechten gaan bij de duivel … als ge begrijpt wat ik bedoel !

jef007

#11 , 14 jul 2024 12:37

wie is hier de duivel??? de BTW controleur??

Thomas_A

#12 , 14 jul 2024 13:03

Soms is het ook zaak om te weten wanneer je zaken moet laten rusten.

Er was een privé-detective en een rechtbank heeft zich er in eerste aanleg en in beroep over aangesproken. Zo sterk is dit bewijs dus blijkbaar niet.

Marcus Aurelius

#13 , 14 jul 2024 13:58

Beseft u dat de enige mogelijkheid die u hebt, cassatie is en dat er een beroepstermijn bestaat om in cassatie te gaan? De rechtbanken oordelen op voorleggen van stukken, in dit geval is dit de goedgekeurde aangifte van de dienst personenbelasting. Als u beweert dat deze niet correct is, dient u dit te bewijzen. Weet dat dit een lange lijdensweg kan worden, maar ook een dure. Is het sop de kool wel waard? Er zijn al heel wat mensen geweest die uiteindelijk de deksel op hun neus gekregen hebben. Let op dat u uw eigen ruiten niet ingooit.
Tenslotte, gaat het hier om onderhoudsgeld aan uw echtgenote of aan uw kinderen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW

#14 , 14 jul 2024 14:10

Een privé detective is geen ambtenaar en kan dus geen fiscale vaststellingen doen.

LYNX XX

#15 , 14 jul 2024 14:47

# 13 Marcus

Terechte waarschuwing !!
Rechters en rechtbanken zijn niet happig op zulke handelswijzen.
Bovendien zijn deze handelswijzen niet sluitend en waterdicht.
Het kan een stevige duit kosten.
Bovendien opgepast dat uzelf geen controles krijgt met terugwerkende kracht.

Terug naar “Praat café”