Enige tijd geleden een rechtzaak gehad. Niet echt tevreden over de advocate vertrok die dan ook nog eens op vakantie net voor betekening vonnis. Ik moest maar wat geduld hebben terwijl de beroepstermijn liep volgens haar stagaire. Ze zou net ervoor terug komen en ik zou dus op een dag of 2 moeten uitmaken of beroep zou worden aangetekend, wat ik wel van plan was. Uiteraard moest voor die betekening dan ook nog een voorschot worden gestort. Voor het juiste bedrag.... moest ik dus ook maar "even geduld" hebben.
Na een vrij boze reply van mijn kant liet ze weten zich terug te trekken. Enkele dagen voor verloping beroepstermijn zelf naar de griffie gestapt om dat beroep aan te tekenen maar toen ik vroeg of de beroepstermijn in werk - of weekdagen werden uitgedrukt en om even rolnummer op te zoeken wisten ze me te vertellen dat ze die 'juridische info' niet mochten geven. Enkel advocaten mogen dat.
Die avond gebeld met een advocaat, en toen ik begon over het voorval zei die onmiddellijk "ze MOGEN die info niet geven, enkel advocaten mogen dat". En ik kreeg de zelfde reactie van een advocaat die ik onlangs sprak om die zaak eventueel te heropenen, want ja, toen ik na 't weekend effectief beroep wilde aantekenen was de beroepstermijn verlopen.
Ik zou eens willen wat de reactie zou zijn van de burger als er morgen een regel komt die zegt dat als je wil eten, je verplicht bent om op restaurant te gaan. Geen kant-en-klare microgolf voeding meer in de supermarkt, geen mandjes gevuld met ingrediënten en bijhorend recept, noch vooraf gebakken kip aan 't spit.
Ter voorbereiding wilde ik dan ook enkele zaken (terug) inzien en ging in eerste weer naar de griffie..... met onderstaande mail als gevolg.
https://ibb.co/jRtLKtv
Ik heb weet van de cijfers op pagina 33 en 35 van het VRIND rapport https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/15083
en het feit dat volgens de Knack enquete deze week 1 op 5 Belgen zich tegen het systeem keren (al zijn er veel meer misnoegd),
dus ik weet dat ik niet de enige ben die tegen muren als bovenstaande loopt met alle mentale en financiële misérie erbij
Het moest me even van mijn lever. Bedenkingen, steun en meer verhalen welkom hieronder.