Beste,
Graag jullie feedback over onderstaande:
Deze morgen diende ik mij aan te melden in het stembureau waar ik woon. Op mijn brief stond "U dient ten laatste om 7u30 in het bureau aanwezig te zijn zodat de stemming tijdig kan beginnen".
Klokslag om 7u30 ging ik het bureau binnen, samen met nog een andere bijzitter, waarnaar de voorzitter onmiddellijk zei dat wij te laat waren. Het was onmogelijk weerwerk te bieden. Zijn enige woorden waren "Jullie zijn te laat, we moeten streng zijn, jullie naam wordt genoteerd". We moesten onder de woorden: "Jullie mogen naar huis gaan en moeten nog eens terugkeren om te stemmen" onmiddellijk huiswaarts gaan, samen met nog een derde bijzitter die reeds aanwezig was toen wij aankwamen.
Ik ben van het principe, te laat is te laat, en dan ging ik sowieso de gevolgen hebben gedragen. Oké dit was op het randje, maar ik was effectief om 7u30 aanwezig, niet 2 minuten later.
Mag ik er van uitgaan dat ik sowieso een boete toegestuurd krijg? Is het raadzaam nog eens met de voorzitter te spreken als ik straks terugkeer om te stemmen? Of dien ik beter klacht in? Zo ja, waar? Of laat ik het zo?
Of wat raden jullie mij aan?
Dank,
Jan