staking

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: staking

#76 , 04 dec 2014 12:44

elke senator heeft 5 goed betaalde medewerkers voor 8 overbodige vergaderingen per jaar
herman krijgt jaarlijks 100 000€ cadeau + 60 000€ pensioen
waarvoor zijn de provincies nog nodig?
de creative erfenisconstructies
de belastingsvrije bonussen voor de rijken
1,24miljard belastingsvrij bijverdienen
enz...............

zolang deze onrechtvaardigheden blijven duren zullen mensen op straat blijven komen
Waarom hebben die partijen van de stakers deze schulden gemaakt?

Het zijn zij wel die de overbodige medewerkers hebben aangenomen als vriendjes politiek, moet men ze ontslaan? en dan ?.

En als er moet ingegrepen word is Belgie te klein.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#77 , 04 dec 2014 14:49

Het is niet inderdaad niet deze regering die voor een overvloed aan ambtenaren gezorgd heeft, die voor de huidige financiële put gezorgd heeft, etc... Het is echter wel deze regering die de moed heeft tegen de haren in te strijken voor het goed van het land.

Het is wraakroepend dat de oppositie nu, na al het gepruts van hen de laatste jaren, de gewone werkmens voor hun kar spannen om te broberen deze regering te laten ontsporen. Van die stakers aan de poorten heeft het overgrote deel gewoon niet door dat zijn via hun vakbonden misbruikt worden om politieke spelletjes te spelen. Gelukkig heeft de overgrote meerderheid van de Belgen / Vlamigen WEL door wat voor een vuil spelletje de oppositie speelt, en laten ze zich niet vangen (= gaan ze werken om hun steentje bij te dragen aan het saneren van dit land). Als er iemand zou moeten opdraaien voor de schuldenberg van België, zijn het de regeringspartijen van de vorige legislateren + al hun kiezers.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002

#78 , 04 dec 2014 16:21

Gebruiker21 +1

Reclame

de reden
Topic Starter

#79 , 04 dec 2014 16:56

elke senator heeft 5 goed betaalde medewerkers voor 8 overbodige vergaderingen per jaar
herman krijgt jaarlijks 100 000€ cadeau + 60 000€ pensioen
waarvoor zijn de provincies nog nodig?
de creative erfenisconstructies
de belastingsvrije bonussen voor de rijken
1,24miljard belastingsvrij bijverdienen
enz...............

zolang deze onrechtvaardigheden blijven duren zullen mensen op straat blijven komen
Waarom hebben die partijen van de stakers deze schulden gemaakt?

Het zijn zij wel die de overbodige medewerkers hebben aangenomen als vriendjes politiek, moet men ze ontslaan? en dan ?.

En als er moet ingegrepen word is Belgie te klein.

als de gaskraan openstaat en de boel dreigt te ontploffen, laat je dan de gaskraan openstaan en verhoog je de gasprijs om dit tegen te gaan en geef je een gasboete aan iedereen die het slachtoffer hiervan dreigt te worden of draai je dan de kraan dicht
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Lanox

#80 , 04 dec 2014 20:59

als de gaskraan openstaat en de boel dreigt te ontploffen, laat je dan de gaskraan openstaan en verhoog je de gasprijs om dit tegen te gaan en geef je een gasboete aan iedereen die het slachtoffer hiervan dreigt te worden of draai je dan de kraan dicht
Eigenlijk wel grappig dat je deze metafoor gebruikt. Uiteindelijk is het juist dat wat de huidige regering doet: die verdomde gaskraan dicht draaien.

de reden
Topic Starter

#81 , 05 dec 2014 03:26

Eigenlijk wel grappig dat je deze metafoor gebruikt. Uiteindelijk is het juist dat wat de huidige regering doet: die verdomde gaskraan dicht draaien.
hebben ze geen extra toevoer richting werkgevers bijgezet?

als ze effectief kranen dichtdraaien zouden wij toch logisch gezien minder moeten inleveren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21

#82 , 05 dec 2014 09:42

Hoe kom je erbij dat besparen betekent dat iedereen meer geld overhoudt??? Vreemde redenering, hoor... Als ik beslist om van mijn loon in plaats van €300, maandelijks €400 te sparen, dan betekent dit dat ik €100 MINDER heb om uit te geven, niet dat ik plots MEER geld heb om uit te geven, terwijl ik MEER spaar.

De huidige regering draait inderdaad de gaskraan dicht van o.a. veel te vroeg op pensioen kunnen gaan, veel te veel belastingsaftrek voor vanalles en nog wat, veel te hoge uitkeringen die onbeperkt zijn in de tijd, allerhande veel te hoge subsidies omdat dit indertijd stemmen opleverde voor de regeringspartijen, etc...

EINDELIJK hebben we een regering die handelt naar de situatie zoals ze is, en niet naar handelt met in het achterhoofd: "wat brengt ons dat aan stemmen op bij de volgende verkiezingen, zodat we zoveel mogelijk postjes in onze eigen partij kunnen verdelen?". Uiteraard vind de oppositie (vooral SPA en PS dan) het maar niets dat de kiezer hen doorheeft en ze naar de oppositie teruggefloten heeft, maar de manier waarop ze oppositie voeren is er helemaal over. In plaats van constructief oppositie te voeren in deze penibele tijden, hebben ze maar één doel: deze regering laten struikelen om zelf terug aan de macht te komen en terug postjes te kunnen uitdelen. Gelukkig zijn ze daar tot nu toe niet in geslaagd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#83 , 05 dec 2014 10:51

Welke partij zegde ook alweer "de schuld is er vanzelf gekomen, en zal wel weer vanzelf weggaan"?

giserke

#84 , 05 dec 2014 11:10

SPA en de PS hebben een nadeel: hoe rap de leugen ook is, de waarheid achterhaald hem wel.

Gebruiker21

#85 , 05 dec 2014 11:38

Welke partij zegde ook alweer "de schuld is er vanzelf gekomen, en zal wel weer vanzelf weggaan"?
Kan nie anders dan ne sos zijn. Ik gok ne Franstalige sos. ;-). Onder het motto "OK, we zitten in de schulden, maar we blijven geld uitdelen aan onze lieve kiezers, zodat ze volgende keer TERUG op ons stemmen. Dat de schulden van het land nog hoger worden, is ondergeschikt aan het aantal stemmen voor de partij, bij de volgende verkiezingen." Zeer solidaire ingesteldheid... not.

de reden
Topic Starter

#86 , 05 dec 2014 17:43

Kan nie anders dan ne sos zijn. Ik gok ne Franstalige sos. ;-). Onder het motto "OK, we zitten in de schulden, maar we blijven geld uitdelen aan onze lieve kiezers, zodat ze volgende keer TERUG op ons stemmen. Dat de schulden van het land nog hoger worden, is ondergeschikt aan het aantal stemmen voor de partij, bij de volgende verkiezingen." Zeer solidaire ingesteldheid... not.
wat heeft de huidige regering nu al meer gedaan buiten de blanco cheques geven aan de rijken op kosten van de hardwerkenden?
kan je eens 1 voorbeeld geven waar wij allemaal beter van worden, buiten die 46 drugsdealers vrij te laten

mava105

#87 , 05 dec 2014 19:56

[, buiten die 46 drugsdealers vrij te laten
Wat heeft de regering hiermee te maken?
De maatregelen van de huidige regering gaan pas op 01.1.2015 in.
Vergeet ook niet dat wij nu boeten voor de kuren van de vorige regering

berenod

#88 , 05 dec 2014 20:12

wat heeft de huidige regering nu al meer gedaan buiten de blanco cheques geven aan de rijken op kosten van de hardwerkenden?
kan je eens 1 voorbeeld geven waar wij allemaal beter van worden, buiten die 46 drugsdealers vrij te laten
België is als een persoon met meer schulden dan het zich kan veroorloven.

Indien het een persoon zou zijn dan zetten we hem in CSR. Dit doet pijn, veel pijn zelfs, men word er zeker op dat ogenblik niet onmiddellijk beter van!
Maar ik denk wel dat iedereen die zijn CSR succesvol afgewerkt heeft er (een pak) beter voorstaat dan toen hij er aan begon.

België (en zijn inwoners) zijn nu net als die persoon die in CSR gaat, het zal pijn doen, ze zullen er nu onmiddellijk zeker niet beter van worden, maar het is de enige manier om een lichtje aan het eind van de tunnel te doen verschijnen.

de reden
Topic Starter

#89 , 06 dec 2014 01:31

Indien het een persoon zou zijn dan zetten we hem in CSR. Dit doet pijn, veel pijn zelfs, men word er zeker op dat ogenblik niet onmiddellijk beter van!
Maar ik denk wel dat iedereen die zijn CSR succesvol afgewerkt heeft er (een pak) beter voorstaat dan toen hij er aan begon.

België (en zijn inwoners) zijn nu net als die persoon die in CSR gaat, het zal pijn doen, ze zullen er nu onmiddellijk zeker niet beter van worden, maar het is de enige manier om een lichtje aan het eind van de tunnel te doen verschijnen.
dit kan goed zijn maar waarom spelen ze dan sinterklaas voor de rijke werkgevers en presenteren ze de rekening aan de hard werkenden.
-elke senator heeft 5 voltijdse werknemers voor 8 overbodige vergaderingen
-waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
-waarom moeten er zijn die meer dan 5000€ pensioen krijgen als die nog een veelvoud bijverdienen
enz.......

giserke

#90 , 07 dec 2014 19:56

dit kan goed zijn maar waarom spelen ze dan sinterklaas voor de rijke werkgevers en presenteren ze de rekening aan de hard werkenden.
-elke senator heeft 5 voltijdse werknemers voor 8 overbodige vergaderingen
-waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
-waarom moeten er zijn die meer dan 5000€ pensioen krijgen als die nog een veelvoud bijverdienen
enz.......
En het is deze regering die daarvoor gezorgd heeft?

manmanman. Kakelen zonder kop noem ik dit.

Terug naar “Praat café”