#82 , 05 dec 2014 09:42
Hoe kom je erbij dat besparen betekent dat iedereen meer geld overhoudt??? Vreemde redenering, hoor... Als ik beslist om van mijn loon in plaats van €300, maandelijks €400 te sparen, dan betekent dit dat ik €100 MINDER heb om uit te geven, niet dat ik plots MEER geld heb om uit te geven, terwijl ik MEER spaar.
De huidige regering draait inderdaad de gaskraan dicht van o.a. veel te vroeg op pensioen kunnen gaan, veel te veel belastingsaftrek voor vanalles en nog wat, veel te hoge uitkeringen die onbeperkt zijn in de tijd, allerhande veel te hoge subsidies omdat dit indertijd stemmen opleverde voor de regeringspartijen, etc...
EINDELIJK hebben we een regering die handelt naar de situatie zoals ze is, en niet naar handelt met in het achterhoofd: "wat brengt ons dat aan stemmen op bij de volgende verkiezingen, zodat we zoveel mogelijk postjes in onze eigen partij kunnen verdelen?". Uiteraard vind de oppositie (vooral SPA en PS dan) het maar niets dat de kiezer hen doorheeft en ze naar de oppositie teruggefloten heeft, maar de manier waarop ze oppositie voeren is er helemaal over. In plaats van constructief oppositie te voeren in deze penibele tijden, hebben ze maar één doel: deze regering laten struikelen om zelf terug aan de macht te komen en terug postjes te kunnen uitdelen. Gelukkig zijn ze daar tot nu toe niet in geslaagd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!