#38 , 28 jan 2010 14:22
Maar politiek is een zeer moeilijk en tendentieus onderwerp om te bespreken en lijkt me eerlijk gezegd hier niet echt op zijn plaats.
Uiteindelijk dien je je af te vragen welk deel van de politieke agenda echt een weerspiegeling is van de wensen van het volk, welk deel een noodzakelijk om ons bestel in leven te houden en welk deel persoonlijke agenda's van regeringsleden of goedgeplaatste kleine belangengroepen.
Over politieke kleur wat gaan zeggen is heden nog moeilijker. Alle agenda's liggen dermate dicht bij elkaar ( en blaken in mijn bescheiden mening meer van populistische punten dan van gezond verstand) dat de verschillen in de details dienen gezocht te worden. Een blinde test in 2007 uitgevoerd waarbij de test subjecten eerst hun politieke overtuiging anoniem kenbaar maakten en die vervolgens getest werden met een 50tal vragen (dacht dat de test aan KUL werd uitgevoerd) had als resultaat dat meer dan de helft van de geteste personen in realiteit veel dichter aanleunden tegen andere partijen dan deze die ze hadden opgegeven.
Bovendien is de gehele politieke arena ook niet vies van spelletjes... Toen in de jaren 50-80 massaal immigranten nodig waren voor laaggeschoolde of risicovolle jobs werden met veel plezier Italianen, Spanjaarden, Marokkanen en Turken naar hier gehaald en verdiende iedereen goed zijn brood met hun klandizie.
Anno 2000 -2010 huilt men met schreeuwerige tranen over de teloorgang van onze cultuur onder invloed van "derden", dient men de immigratie te beperken, maar zetten we wel de poorten wijd open voor onze "Europese broeders" uit het Oosten om de knelpuntberoepen te vullen. Diezelfde broeders waar iedereen van mijn generatie en ouder nog minimaal 12 maanden voor in het leger heeft moeten doorbrengen om ze te leren doden. ( Laat het alsjeblieft glashelder en duidelijk zijn dat ik geen enkele, maar dan ook geen enkele reservatie heb tegenover eender welke migrant die hier zijn kans komt wagen; of deze nu uit het Noorden, Oosten, Zuiden, Westen of Mars komt)
Daarom en om de klassieke scheldtirades tussen de aanhangers van de verschillende kleuren (alhoewel tinten toepasselijker is) van de politieke regenboog te voorkomen lijkt het me ten zeerste aangewezen politiek op dit forum te vermijden.. Zeker wat betreft onderwerpen die iedereen individueel anders ervaart.
Laatst gewijzigd door
Vandebos op 28 jan 2010 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.