Tom en ik door de zelfde deur in de zelfde zaal ? Weet jij wel wat je vraagt JohnD
Ik heb nog een bak bier te goed van hem !!!.
Betreffende rookverbod: ik zat vorig weekend in een vrij bekend volkscafé op de kaaien. Kwamen er 2 binnen.
Mompeleden wat tegen de gerante (lekker blond ding
) achter de bar en toen ja toen. Toen werd het geluid voor de
bar wat luider en begreep ik." Eella moateke gei zijt ier tegen dokwerkers bezig hé wai doen ons eigen ding moakt moa rap da ge
boite zeit. "
Ik vermoed dat er wel een gevolg zal worden gegeven maar in het café gingen affiches dat iedere cafébaas voor zijn eigen zaak de
vrije keuze had moeten krijgen. En daar ben ik het nog steeds volmondig mee eens. Uiteindelijk zal dit zelf regulerend zijn. Laten
we niet vergeten dat dit rookverbod er grotendeels is gekomen door de wurggreep van de Europese technocraten en weining te zien
heeft met democratie. En democratie zou steeds een mes moeten zijn dat snijd aan 2 kanten maar de laatste decennia zie ik vooral
een totalitaire democratie gesteund door politieke correctheid.
Integenstelling tot werkomgevingen/openbare ruimten en dergelijke vind ik cafés nog steeds geen verplichte gemeenschappelijke ruimtes.
ik zie trouwens hier en daar een kentering tegen de verkettering van rokers. Voor mij toch een duidelijk teken dat sommige acties en gedragingen
van niet rokers er echt wel over zijn. Ik wil nu ook echt geen continu rook meer hebben maar van één sigaret in mijn buurt ga ik echt niet dood.
Denk dat ik meer opsnuif in mijn auto in de file van Gent naar Brussel