Kleur brengt leven in de brouwerijHet gebruik van drugs is geen mensenrecht. In geen enkel van de verschillende verdragen staat expliciet dat drugsgebruik een mensenrecht is.
Misschien de vereenvoudigde versie van de universele rechten van de mens van amnesty international er eens op nalezen zodat je weet hoe de ingewikkelde artikels van die verklaring geïnterpreteerd worden: http://www.aivl.be/subthema/universele- ... versie/841" onclick="window.open(this.href);return false;
De anti-discriminatie wetgeving wordt niet overtreden, want illegale drugs gebruiken is geen beschermd criteria.
Wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie:
"beschermde criteria : leeftijd, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, geloof of levensbeschouwing,
politieke overtuiging, syndicale overtuiging, taal, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap, een fysieke of genetische eigenschap, sociale afkomst."
Bovendien niet alles wat ervaren wordt als discriminatie - is daarom ook wettelijk gezien discriminatie. Iemand van 13 mag een seksbioskoop niet binnen (nochtans een discriminatie op leeftijd!) of als ik een vrouwelijk fotomodel zoek van 20 jaar - mag ik alle mannen van 50 die komen opdagen weigeren (discriminatie op leeftijd en geslacht!), omdat er nu eenmaal omstandigheden zijn waarin discriminatie geoorloofd is.
Verder ben ik het wel eens met de vergelijking naar tabak en alcohol, deze twee producten zouden mijns inziens ook beter verboden worden.
Voor jojan mag men geen drugs gebruiken, pasop jojan koffie is dan ook al een drug. Drugs is voor mij het woord voor YIN voor de geest. TV is ook een drug, spelletjes, sport, wandelen, muziek Iedereen is altijd verslaafd: aan voetbal, krant lezen, schaatsen - mensen kunnen niet zonder bindingen.
Mens heeft recht op roes. Dat is nog altijd geen misbruik.
Men mag koersen, levensgevaarlijke sporten beoefenen maar drugs zijn des duivels.LOL
Mensen die met drugs op een intelligente manier mee opgaan worden psychonauten genoemt.
Wat doet de maatschappij zich vol steken met yin onzin: supporters, koeiengedrag.
Wat is er verkeerd met drugs? Lees honderd boeken en geen drugsboek zal er slecht over schrijven. Hoe gebruiken welke gevaren er zijn.
De drugsoorlog is dom en kosten heel veel levens. Niet door gebruik maar door misbruik en leugens verspreid door media en justitie.
En ik begrijp dat er mensen tegen zijn en dat ze het niet willen of durven gebruiken maar laat de mens die drugs gebruiken zijn gang gaan.
Trouwens de gevaarlijkste drugs zijn tabac en alcohol en deze zijn toegelaten.
Maar aan alcohol is er ook iets goeds aan als men zich beperkt tot max. 3 glazen alcohol per dag is het zelfs levens verlengend.
In sommige landen krijgen peuters zelfs een zware drug zonder problemen (ayahuasca, yage klimplant van de ziel).
Er is een groot verschil tussen drugs.
Cocaine is naar mijn mening de gevaarlijkste illegale drug. Deze drug brengt de mens op gevaarlijke hoogte.

Maar het verbieden is geen oplossing want het is toch verkrijgbaar, waarom dan nog al dat geld steken in een verloren oorlog.

Daardoor kunnen er geen drugsnetwerken meer zijn, die het geld gebruiken om wapens en dergelijke te kopen.

Zo krijgen de boeren uit deze regio's ook een goed loon.

Drugscentra waar alles verkrijgbaar is en het gebruik en misbruik kan opvolgen. Dokters, psychologen kunnen hulp bieden. Dit werkt reeds voor heroine in verschillende landen goed, er zijn zo goed als geen overdosis gevallen, gaan veel gemakkelijker over tot ontwenning.

Er zijn drugs (ibogaine) die zeer goed werken op drugsverslavingen van vb. heroine en alcohol.

Trouwens USA is ons aan het inhalen als het op legalisatie van marihuana betreft.

Er zijn al 11 staten waar men legaal cannabis kan kopen, meer dan 42 miljoen americanen maken daar inmiddels gebruik van.

Waarom zijn drugs verboden, door wie?

Door de VN die door drugshaters als Anslinger gezorgt hebben voor een wereldwijde heksenjacht.

Ik weet dat er veel problemen zullen zijn om deze drugsoorlog te stoppen via justitie maar ik meen dat het meer en sneller kan gaan dan via de politiek
Zie het recente verbod van tabak op cafe dat de politiek te vlug af was.
Dus ik vraag advocaten die de porblemen op voorhand kunnen zien, dat is de definitie van intelligentie.
En dan kunnen we naar grondwettelijke hof om de drugswet te vernietigen van bijna honderd jaar oud.