Onder de pauze van mijn nachtdienst kwam een onderwerp te boven waar ik uit nieuwsgierigheid wel eens een antwoord op wil weten.
Je kan het je haast niet meer voorstellen, maar stel dat een persoon geen telefoonnummer noch emailadres heeft, en dit ook persistent weigert.
Los van de nadelen die men zou ondervinden in de digitale wereld van vandaag, is het bij mijn weten nog steeds niet wettelijk verplicht om één van beiden te hebben.
In principe volstaat een domicille nog steeds, althans zo begrijp ik het toch na wat kort googlewerk.
Dus ik vraag mij oprecht af, kan dit juridisch worden aangevochten door laat ons nu maar zeggen een werkgever, of bijvoorbeeld de overheidsinstanties die tegenwoordig ook meer en meer beroep doen op deze digitale diensten (Denk maar itsme, ebox,....)
Hoe zou dit in zijn werk gaan als bvb. de persoon niet door een interimkantoor of dergelijke telefonisch/via email bereikbaar is?
Het enigste wat ik zo zou kunnen bedenken is weigeren van medewerking, maar aan de andere kant vind ik dit enorm dubbel.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties,