Ongeval in klas

rogerilli
Topic Starter

Re: Ongeval in klas

#16 , 07 aug 2024 09:03

victim blaming

pho450

#17 , 07 aug 2024 09:45

Misschien kan u eerst even uitleggen wat u wilt bereiken vooraleer u victim blaming begint te claimen.
Op een lager/kleuter school gebeuren er dagelijks ongelukjes, vallen er kindjes, wordt er al eens geduwd en vloeien er traantjes. De school zal dan hopelijk naar eer en geweten de ernst van het ongeval inschatten. U begrijpt hopelijk dat ze niet met elk kindje dat gevallen is naar de dokter lopen.
Mogelijks is er hier een inschattingsfout gemaakt, maar daar kunnen wij niet over oordelen. Ik begrijp dat u zelf ook niet met uw kind naar de dokter bent geweest, waarom zou u dat dan verwachten van de school?
Indien u vaststelt dat een letsel ernstiger is dan eerst gedacht, zal de school u normaal nog steeds papieren van de verzekering bezorgen als u dat aangeeft.
Een blauwe of zwarte nagel hoeft geen ramp te zijn. Dat is vervelend, maar in de meeste gevallen moet dat er gewoon terug uitgroeien. En ja, een nagel groeit zeer traag, dus dat kan maanden duren.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 07 aug 2024 17:22

Kinderarbeid ?? Dit kadert perfect in de maatschappelijke opvoeding van kinderen om zaken die ze mogen gebruiken netjes achter te laten na gebruik.
Nooit meegemaakt dat we de school hebben moeten kuisen

Dit kadert nergens in, en is doodgewoon misbruik maken van kinderen onder hun gezag om goedkoop de school gekuist te hebben voor einde schooljaar.
De kinderen doen dit niet vrijwillig, maar het wordt hen opgedragen vanuit een gezagsfunctie.

Vervolgens gaat men niet naar de dokter bij een arbeidsongeval ...
Uiteraard niet, want dan gaan daar vragen van komen zoals hoe de verwonding ontstaan is, en dan komt de kinderarbeid boven water.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#19 , 07 aug 2024 17:26

het is trouwens volledig normaal dat kinderen in de basisschool de laatste dag gebruiken om hun eigen lessenaar op te ruimen en leeg te maken.
Dat is heel wat anders dan de kinderen mee laten kuisen

Daarvoor moet een lessenaar ook niet gekanteld worden.

Als Vraagsteller dit meldt bij de Arbeids- en/of schoolinspectie gaat er daar fameus wat zwaaien

Thomas_A

#20 , 07 aug 2024 17:31

Mijn bericht is hier blijkbaar verwijderd.

Fair enough: het was vrij scherp, al had ik mijn best gedaan het correct te houden. Ondanks mijn frustratie over de TS.

Het zou intellectueel eerlijk zijn om bij verwijderen het dan tenminste te laten weten en dit openlijk uit eigen gebruikersnaam te doen.

Terug naar “Praat café”