Dit heb ik van een website afgehaald:
Erfrechtelijke onwaardigheid is de enige uitzondering op deze regel. Een kind kan als onwaardig worden verklaard om te erven indien hij schuldig is verklaard aan doodslag op de ouder. De Strafrechter kan ook oordelen dat het kind onwaardig is om te erven in geval van opzettelijke slagen en verwondingen op de ouder. De erfrechtelijke onwaardigheid zal dan ook weerslag hebben op de reserve.
Als ik op dit forum zocht vond ik niets over dit onderwerp
Mijn vraag: Kan ik een kind onterven of zelfs gedeeltelijk onterven op basis van emotionele schade Mijn kind berokkend mij schade door zijn/haar gedrag.
Een kind weigert te praten, bied geen hulp. Laat nog liever een poesje verhongeren. Het kind is nog te lui om aan iemand te vragen het poesje eten te geven. Het kind zou nog niet uit zijn luie zetel moeten komen.
Sorry voor mijn taalgebruik, maar dit houdt me wakker.Erven is gemakkelijk, maar het zou leuk zijn als je er ook iets voor doet. Je krijgt niet elke dag 100-duizenden euro's op uw bankrekening. Veel mensen verdienen dat niet op een jaar, veel mensen hebben dat niet na een heel leven hard werken.
Groeten,