Hoi hoi,
Ik weet niet direct onder welke categorie dit valt, dus plaats ik het even bij dit onderwerp.
Ik zal trachten zo kort mogelijk mijn situatie te schetsen .
In 2021 heb ik een zelfmoordpoging ondernomen waardoor ik in de psychiatrie belandde en onder bewindvoering werd gezet.
Sindsdien heb ik financieel heeeeel grote problemen.
Zo is nu bijvoorbeeld gebleken dat mijn dossier bij het ziekenfonds niet in orde was van juni 2021 tot eind oktober 2023.
Ik kreeg pakweg een goede 500€ per maand teveel.
Op dat teveel bedrag, moet ik nu dus ook belastingen betalen.
Sinds november 2023 is mijn inkomen drastisch gedaald, naar het correcte bedrag.
3 aanslagjaren zal ik net geen 2000€ belastingen moeten betalen (wat gelukkig met afbetaling kan) en wordt er een inhouding op mijn loon gedaan om het bedrag van 3400 teveel terug te betalen.
In augustus 2023 werd de bewindvoering stop gezet, maar ze gaf alleen mijn bankrekening vrij en stelde geen enkele instantie op de hoogte, waardoor ik tot op de dag van vandaag geen rekeningen aan kreeg (bijdrage ziekenfonds bijvoorbeeld werd niet betaald omdat alles nog steeds bij bewindvoerster aankwam en deze de rekeningen niet doorstuurde / ze beweert ze nooit t3 hebben gehad).
Ik heb dankzij deze vrouw met zowat elke instantie al problemen gehad.
Zo kon ik mijn internet niet laten aansluiten bij mijn verhuis vorig jaar, omdat ik op de interne lijst van wanbetalers sta. Zij betaalde immers zelden tot nooit tijdig of correct!
Zo had ik ook in de periode van bewindvoering verschillende aanmaningsbrieven en 1 x zelfs dat er al een deurwaarder op werd gezet, omdat zij de rekeningen niet correct betaalde.
Kan ik hier stappen in ondernemen?
Wat kan ik doen?
Mijn financiële put is zoooo diep, dat ik er gewoonweg niet meer uit geraakt.
Ik moet genoodzaakt verhuizen en stilaan serieus overwegen in collectieve schuldenregeling te gaan.
Voor fouten die zij heeft gemaakt.
Ik heb honger. Ik ben op van de stress.
En ik ben kwaad en voel me zoooo verslagen.
Bewindvoering zou een psychiatrische patiënt moeten beschermen, maar ik heb niet t gevoel dat ik beschermd was.
Ik heb nog nooit zo een slechte naam gehad op financieel gebied als wat ik dankzij haar heb mee gemaakt.