Strand OK, zwembad OK, eigen huis en tuin OK, maar hoe warm ook, op straat loop je toch niet in uw blote (bovenlijf). Eerder dan openbare zedenschennis, vind ik zulk gedrag weinig respectvol tegenover anderen. Je kan altijd een frisse douche nemen of een frisdrank benuttigen om af te koelen.
En uitspraak, standpunt hieronder vind ik dan weer maatschappij-destructief: soms zijn wetten achterhaald, of irrationeel (streng / laks), ... of zelfs onbestaande of ontoereikend, ... vrijheid is niet absoluut en mag algemeen belang niet overtreffen.
Doe gewoon waar je je goed bij voelt zolang je geen wet overtreed
Op het strand/dijk vind ik persoonlijk shirtloos rondlopen niet onrespectvol (in uw vrije tijd).
Als dames met korte rokken/van die korte shortjes gebruiken, smalle topjes, bikini’s, ..
Maar als je nu op een warme dag in een stad gaat rondlopen zonder shirt, is dat natuurlijk iets anders.
Bouwvakkers die dan bv zonder shirt hun werk doen zonder zichzelf in gevaar te brengen vind ik ook niets mis mee.
Over de uitspraak: ik vind wel dat hij gelijk heeft, moest men denken ‘wat als x mij ziet/hoort’ dan zou het leven echt deprimerend zijn.
Uiteraard niet tijdens uw werk de grapjas uithangen en binnen accepteerbare sociale normen blijven.