Op 31 mei schreef ik op dit forum:
"Er wordt een tweede golf van corona verwacht na de zomer.
Ik neem aan als gevolg van de huidige versoepelingen.
Waarom versoepelt men in de wetenschap dat er daardoor mensen zullen sterven?
Is dat geen strafbare nalatigheid?"
Vandaag lees ik op De Standaard website:
"CNN schrijft dat ons land ‘op de rand van een corona-ramp staat’, en herhaalt het bericht dat de maximumcapaciteit op intensieve zorg in ons land bij ongewijzigde cijfers over twee weken bereikt zal zijn. De mogelijkheid van een tweede lockdown en de nieuwe maatregelen, de avondklok, de sluiting van de horeca en het verplichte telewerk worden ook beschreven.
Het Britse BBC schrijft over de mogelijke overbelasting van onze ziekenhuizen. De vraag aan besmette dokters zonder symptomen om te blijven werken, krijgt de nodige aandacht. Evenals de mogelijkheid tot een tweede lockdown in ons land, uit vrees dat de ziekenhuizen de toevloed niet zullen aankunnen.
De Franse krant Le Monde schrijft over de onenigheid tussen de verschillende beleidsniveaus, en de kritiek op de aanpak van de regering De Croo."
Wat ik me afvroeg in mei is nu beantwoord. Helaas een rauw ontwaken en een blaam voor Belgenland. De primus inter pares van de besmettingen in Europa.
Schuldig verzuim dus....
En de maatregelen die wél zijn genomen zouden volgens enkele academische juristen ongrondwettelijk zijn. Il faut le faire Belgiekske.