wildparkeren via prive oprit

cody
Topic Starter

wildparkeren via prive oprit

#1 , 01 mar 2014 14:51

Al een hele tijd word er hier bij mij aan wildparkeren gedaan door personen uit de naburige straat. Daarvoor gebruiken zij steeds een privé oprit. Door dat ik laatst een taxi moest vragen omdat ik met mijn wagen niet wegkon heb ik de politie gevraagd om op te treden. Antwoord wij kunnen en mogen niet optreden op een privé terrein. Als ge dat wilt stoppen moet ge een deurwaarder vragen die de vaststellingen doet. Nu is mijn vraag moet ik die deurwaarder betalen of de overtreders?

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2014 16:03

Als jij met de wagen moest vertrekken en de ander partij blokkeerde uw uitrit, moest politie de andere wagen doen verplaatsen of wegslepen. Hiervoor moet echter uw nummerplaat op de gevel zijn bevestigd en moet de privé oprit vergund zijn. Zet ook aan de ingang van uw terrein de nodige verkeersborden (privaat eigendom)

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 mar 2014 16:16

Ik vermoed dat ze parkeren op TS zijn privé-grond, waardoor hijzelf niet meer buiten kan met zijn auto.
Ik zou wielklemmen plaatsen op die auto's en die eerst verwijderen nadat ze de taxikosten hebben vergoed.
Als ze niet akkoord gaan dan kunnen ze zelf naar de politie gaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

tira00

#4 , 01 mar 2014 18:47

Ik vermoed dat ze parkeren op TS zijn privé-grond, waardoor hijzelf niet meer buiten kan met zijn auto.
Ik zou wielklemmen plaatsen op die auto's en die eerst verwijderen nadat ze de taxikosten hebben vergoed.
Als ze niet akkoord gaan dan kunnen ze zelf naar de politie gaan.
Geniaal! Mag dat?

cody
Topic Starter

#5 , 01 mar 2014 20:00

Ik weet niet wat u bedoeld met de grond van ts. Nee de vraag is kan en mag een deurwaarder optreden. En wie betaald de kosten? Want ik zou willen dat dit nu eens eindelijk stopt. Op de inrit is wel de nodige signalisatie aangebracht zodat daar zeker geen misverstand kan door ontstaan.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mar 2014 20:38

Plaats een ketting voor de grond. Als er iemand staat, kan je die sluiten, zodat hij niet meer weg kan. Of plaats een neerklapbare beugel die je kan afsluiten.

zertyx
Juridisch actief: Ja

#7 , 01 mar 2014 21:14

Ik weet niet wat u bedoeld met de grond van ts. Nee de vraag is kan en mag een deurwaarder optreden. En wie betaald de kosten? Want ik zou willen dat dit nu eens eindelijk stopt. Op de inrit is wel de nodige signalisatie aangebracht zodat daar zeker geen misverstand kan door ontstaan.
Ts = topic starter, u dus

Een deurwaarder mag uiteraard optreden, maar die zaark enkel vaststellingen noteren, die u nadien in een procedure voor de burgerlijke rechtbank kan gebruiken.

U dient de deurwaarder zelf te betalen in eerste instantie. Indien de andere veroordeeld wordt, zullen de kosten waarschijnlijk door hem terugbetaald moeten worden.

Een wielklem plaatsen lijkt mij eenvoudiger en goedkoper.

Oude Belg

#8 , 01 mar 2014 23:10

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Praat café”