Wat te doen met cash?

Sinjoor
Topic Starter

Wat te doen met cash?

#1 , 24 dec 2012 15:31

Beste mensen,

Ik was al eventjes opzoek op internet en kwam bij dit forum uit.
Ik werk sinds 2 jaar als matroos, werk officieel 38uur per week, maar het laatste halfjaar heb ik nogal wat zwarte overuren, en werk ik zeker 80uur per week. Met gevolg dat ik maandelijks een 4 a 5000euro aan pre cash betaald krijg. In het begin was dit fantastisch, en ging ik elke avond goed uit eten en nam het ervan, maar ondertussen hoopt het zich maar op en zou het toch liever op de bank hebben staan. Als ik dit bedrag op mijn rekening stort, wat voor belasting betaal ik hierover? Ik hoorde van een kennis dat men jaarlijks 15k cash op een rekening kan storten zonder daar belasting over te betalen, maar vond dit toch maar een raar verhaal.

Hoop hier wat antwoorden te krijgen!

Mvg

Jef 007

#2 , 24 dec 2012 16:17

waar werkt U?
heeft u nog een collega nodig?
ik ben vrijwilliger!

Sinjoor
Topic Starter

#3 , 24 dec 2012 16:31

Noem geen namen van bedrijven, maar denk dat het op de meeste schepen er zo aan toe gaat, althans bij de matrozen/stuurmannen die ik ken toch.

Mijn eerste post is overigens hypothetisch, maar dat was wel vanzelfsprekend dacht ik.

Reclame

Vandebos

#4 , 24 dec 2012 18:38

Bezwaar als ik deze dan verplaats naar het praatcafé?

Sinjoor
Topic Starter

#5 , 24 dec 2012 20:17

Helemaal niet. Heb overigens al een oplossing gevonden om het op de bank te krijgen tegen 5% dus dit topic mag in principe gesloten worden, tenzei nog iemand met deze questie zit.

ganapathi tantre

#6 , 25 dec 2012 17:08

Best idd sluiten of zelfs geheel wissen want een inspecteur van BBI kan dit verder onderzoeken en uw gegevens opvragen bij JF. En dan mag ze dat zelf eens gaan uitleggen hoe hypothrtisch uw vraag wel was. Want aan 5K per mnd is dit geen "kleingheidje" meer. In ieder geval een werkgever die u gemiddeld 25 euro per uur zwart kan betalen .........

Terug naar “Praat café”