Firma X(krediet)...

WindowsXP
Topic Starter

Firma X(krediet)...

#1 , 06 mar 2012 14:10

Jongens,heeft er hier iemand ervaring met Firma X(krediet)?

Deze "lieve" jongetjes zijn in mijn ogen wat oplichtertjes want op hun briefvermeldingen staat een terugbetalingsrente van 5% maar in realiteit is 15% en eerlijk gezegd in mijn ogen bijna 50% want als je op 100€ een 50€ terugbetaalt(maandelijks) tja.. dat is toch geen 15% meer??????:s:s:s

En dan rekenenen ze ook nog "postkosten"(8€-10€ om de paar weken) bij en ook nog eens maandelijks een verzekering betaalt van 15€(overlijdensverzekering).

Jongens ik vind dat deze jongens eerlijk gezegd wat aan "oplichting" doen.. en ik snap niet dat de staat zomaar toelaat???? DAT IS TOCH NIET NORMAAL HOEVEEL INTREST DIE MANNETJES VRAGEN?????

Ik geef een heel goede raad aan iedereen hier.. BLIJF MET UW POTEN AF VAN "Firma X" want hoe hun het vertellen en op papier staat is alleen maar rooskleurig..... . Nu begrijp ik waarom er telkens een "reclamespotje" op hun briefvermelding staat.. :"opgepast.. GELD LENEN KOST OOK GELD!!!!!"

Firma X=OPLICHTERS!!!!!!!

bartvdv

#2 , 06 mar 2012 14:56

Denk je dat bij andere banken het systeem van kredietopening met betaalkaart (kredietkaart) anders is?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2012 15:47

Zolang zij hun kandidaat-klanten VOORAF laten weten hoeveel ze moeten terugbetalen, en die klanten zijn daarmee akkoord, is het GEEN OPLICHTING. Je kan hen hooguit verwijten van woekeraars te zijn, maar ik denk niet dat staafbaar is.

Reclame

WindowsXP
Topic Starter

#4 , 06 mar 2012 23:12

Denk je dat bij andere banken het systeem van kredietopening met betaalkaart (kredietkaart) anders is?
Is dat bij Visa/Mastercard enzo ook zo ofwat?
Zolang zij hun kandidaat-klanten VOORAF laten weten hoeveel ze moeten terugbetalen, en die klanten zijn daarmee akkoord, is het GEEN OPLICHTING. Je kan hen hooguit verwijten van woekeraars te zijn, maar ik denk niet dat staafbaar is.
Die beliegen jou in't begin man.. ze zeggen dat ge maar een terugbetalingsrente van 5% hebt terwijl het 15% en/of ZELFS 50% is!!!!!!!

En er komen nog meer kosten!!!!!

MENSEN BLIJF WEG BIJ DEZE OPLICHTERS!!!! DE NAAM VAN FIRMA BEGINT MET EEN "R" EN EINDIGT MET EEN "O"!!!!!!!

VDG2

#5 , 06 mar 2012 23:18

Je tekent een contract toch niet zonder het eerst grondig te lezen? Dan had je dit toch moeten weten? Je kan hier niet van oplichting spreken tenzij ze afwijken van wat contractueel vastligt (mits dit niet strijdig is met de geldende wetgeving uiteraard).

Creatief

#6 , 08 mar 2012 14:36

Je tekent een contract toch niet zonder het eerst grondig te lezen? Dan had je dit toch moeten weten? Je kan hier niet van oplichting spreken tenzij ze afwijken van wat contractueel vastligt (mits dit niet strijdig is met de geldende wetgeving uiteraard).
Hier ben ik volledig mee akkoord. Een zeer verstandig antwoord.

WindowsXP
Topic Starter

#7 , 08 mar 2012 15:01

Ik heb er niet meer op gereageerd OMDAT HET ANDERS ECHT EEN ONEINDIGE DISCUSSIE WORDT!!!!! Niet van dat ik er niets meer op te zeggen had hoor... .

De desbetreffende firma ZIJN OPLICHTERS EN DIKKE LEUGENAARS!!!!! Probeer ze maar eens dan zul je zelf ook wel merken dat ik gelijk heb!!!!

Ze verkopen hun eigen echt gelijk rozegeur en maneschijn maar niets is minder waar!!!!!

5% intrest stond op hun papieren 5%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

De firmanaam begint met een "R" en eindigt met een "O"!!!!!!!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 mar 2012 17:56

Let op, geld lenen kost ook geld.
Staat toch duidelijk en in vetop hun site.
Na eens gelezen te hebben staat er toch goed op wat u moet betalen per afgenomen bedrag en per maand.
Het staat er wel allemaal in kleinere lettertjes dat is waar

VDG2

#9 , 08 mar 2012 19:29

"Ctrl +" en de letters worden groter... Misschien een tip voor de volgende keer.

WindowsXP
Topic Starter

#10 , 08 mar 2012 22:54

Let op, geld lenen kost ook geld.
Staat toch duidelijk en in vetop hun site.
Heb ik gezegd dat ik dacht dat geld lenen gratis was?.. tenzij het van je familie is ofzo.
"Ctrl +" en de letters worden groter... Misschien een tip voor de volgende keer.
:lol:

WindowsXP
Topic Starter

#11 , 13 mar 2012 13:42

Mag ik hier ook een slotje op aub?

Terug naar “Praat café”