Bijtje, weerom zeg je hetzelf; manipulatie is iets wat nooit uit de maatschappij zal verdwijnen.
Mijn argumentatie is net dat het geheel van de procedures der echtscheiding; dergelijke manipulaties danig in de hand werkt.
Dat in een vechtscheiding, er niets anders wordt gedaan dan gemanipuleerd, telkens onder het mom van de belangen van het kind.
het komt niet tot een schikking, juist omdat advokaten er alle persoonlijk geldelijk belang bij hebben om; over alles mee te kunnen zeveren en de procedures te rekken.
Een kinderrekening kan daarin een controle instrument vormen, en advokaten aldus dwingen tot enige eerlijkheid. Waardoor ze een oplossing op korte termijn niet langer tegenwerken.
Beslissingen zouden, mijn inziens, ook met een kinderekening in alle vrijheid door beiden ouders samen worden genomen.
Wat het co-ouderschap enkel maar kan bevorderen. Binnen een huwelijk zou dit niet anders verlopen denk ik.
Kinderen behoeven ook geen volmacht op dergelijke rekening, alle gelden zijn bedoeld om de levensonkosten van de kinderen ten goede te komen.
Daar dienen ouders over te beslissen, geen kinderen.
Indien beide ouders beslissen tot het toekennen van zakgeld of iets dergelijks; dan kan dat bedrag perfect naar de eigen jeugdrekening van het kind worden overgeschreven. Ook dat heet co-ouderschap.