Kindrekening verplicht

lucgescheiden

Re: Kindrekening verplicht

#46 , 06 dec 2010 18:25

Bijtje, weerom zeg je hetzelf; manipulatie is iets wat nooit uit de maatschappij zal verdwijnen.
Mijn argumentatie is net dat het geheel van de procedures der echtscheiding; dergelijke manipulaties danig in de hand werkt.
Dat in een vechtscheiding, er niets anders wordt gedaan dan gemanipuleerd, telkens onder het mom van de belangen van het kind.
het komt niet tot een schikking, juist omdat advokaten er alle persoonlijk geldelijk belang bij hebben om; over alles mee te kunnen zeveren en de procedures te rekken.
Een kinderrekening kan daarin een controle instrument vormen, en advokaten aldus dwingen tot enige eerlijkheid. Waardoor ze een oplossing op korte termijn niet langer tegenwerken.

Beslissingen zouden, mijn inziens, ook met een kinderekening in alle vrijheid door beiden ouders samen worden genomen.
Wat het co-ouderschap enkel maar kan bevorderen. Binnen een huwelijk zou dit niet anders verlopen denk ik.
Kinderen behoeven ook geen volmacht op dergelijke rekening, alle gelden zijn bedoeld om de levensonkosten van de kinderen ten goede te komen.
Daar dienen ouders over te beslissen, geen kinderen.
Indien beide ouders beslissen tot het toekennen van zakgeld of iets dergelijks; dan kan dat bedrag perfect naar de eigen jeugdrekening van het kind worden overgeschreven. Ook dat heet co-ouderschap.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 22 mar 2011 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Bijtje
Topic Starter

#47 , 07 dec 2010 07:54

Ik zie echt niet in, op welk vlak, een kinderrekening manipulatie kan verminderen/doen verdwijnen,... of op welk vlak dit kan dwingen tot eerlijkheid van de tegenpartij of advocaten. In deze tijd wordt (naar mijn ervaring) alles zo eerlijk mogelijk opgelost door de rechtbank, als je zelf maar goede bedoelingen hebt en je ook overtuigend bent of ben ik de enige die dat ondervindt ? Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn. Het is moeilijk om jouw verhaal volledig te begrijpen omdat ik niet op de hoogte ben van jouw kosten- en verblijfsregeling ivm je kids.

lucgescheiden

#48 , 08 dec 2010 02:58

Mss niet de enige, maar ik vrees toch een van de weinigen. Waarom zouden alle andere posters hier anders actief zijn denkt u?

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#49 , 08 dec 2010 10:05

Er zijn hier ook leden die komen voor juridische info en dus niet (enkel) omdat ze zich aan het gerecht ergeren :)

lucgescheiden

#50 , 08 dec 2010 13:38

En die juridische info hebben zij nodig voor hun cursus bloemschikken?

Truzo

#51 , 02 feb 2011 11:54

zou het kind zelf dan aan deze rekening kunnen? In dit geval is dit een slecht idee.
Het is en goed idee als deze kindrekening gelinkt is aan de rekening van de ouders. (zoals dit met mijn groen boekje ook nog zo is.)
Grtz Truzo

lucgescheiden

#52 , 03 feb 2011 01:37

Nogmaals, sinds 2010 dient een rechtbank bij wet de opgelegde alimentatie te verantwoorden.

Het zou dus niet langer mogen dat:
de ene ouder, omdat deze toevallig de middelen heeft om de duurste en hardst roepende advocaat onder de arm te nemen,
daarmede het recht verwerft op een torenhoge en onverantwoorde alimentatie lastens de andere.

De kinderrekeningen mogen aldus een controle instrument vormen voor de rechtbanken, om een onvertekend beeld te verkrijgen van de inkomsten en uitgaven der kinderen.
Wie de rekeningen betaald is dan bijzaak.
Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat; wanneer meerderjarige kinderen op kot gaan, zij een stem wensen in het co-ouderschap van beide ouders, en aldus ook zelf kunnen instaan voor de betalingen van hun rekeningen vanaf de kinderrekening.

basejumper

#53 , 19 mar 2011 20:09

Bedoeling van zo'n kindrekening is om de kosten voor het kind duidelijker te kunnen in kaart brengen. Net als een rubriekrekening bij een notaris. Alimentatie en bvb kindergeld komt daarop, kosten van school, verzorging, kleding, sportclub enz gaan eraf. Het maakt het makkelijker om uitgaven te staven, discussies te rationaliseren enz.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bijtje
Topic Starter

#54 , 20 mar 2011 17:11

Maar waar is het nut van alimentatie betalen als je het geld zelf kan "terughalen" ? Nergens toch ?

lucgescheiden

#55 , 23 mar 2011 00:08

------------
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 23 mar 2011 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

lucgescheiden

#56 , 23 mar 2011 00:09

Bijtje,
Wanneer jij, de door jou betaalde alimentatie terug gaat afhalen van de kinderekening, dan gaat het over een geregistreerde afhaling.
Het is dan aan jou om aan te tonen dat deze afhaling overlegd werd. Alsook dat de gelden effectief werden aangewend voor de overlegde betaling.

Zou geen van de ouders geld terug kunnen halen, dan kunnen er uiteraard geen betalingingen verricht worden voor de kinderen.

Het nut van dit alles zit hem in de REGISTRATIE en de CONTROLE die er kan plaatsvinden.
Dus minder gefoefel mogelijk!

Bijtje
Topic Starter

#57 , 29 mar 2011 09:23

Er is net meer gefoefel mogelijk ... wat doe je als de andere partij zich niet aan de afspraken houdt ? Ga je voor elke twee euro naar de rechtbank ? Lijkt me niet ... dus waarom zou deze zich aan de afspraken houden ? Persoonlijk zou dat tussen mijn ex en mij goed lopen maar ik ken verschillende situaties waarin zoiets echt nooit kan werken. Trouwens, wat zouden de gevolgen kunnen zijn voor iemand die deze afspraken niet nakomt ? Is me ook niet bekend

lucgescheiden

#58 , 30 mar 2011 18:48

Wanneer zowel stortingen als afhalingen geregistreerd staan dan kan je nog moeilijk anders dan je aan de afspraken houden.
Van zodra er niets meer op de rekening komt, of er onverantwoorde uitgaven van worden gemaakt, is dit dadelijk aantoonbaar.

Met welke bewijzen zou jij anders naar de rechtbank trekken?

Bijtje
Topic Starter

#59 , 31 mar 2011 08:54

Dat zijn geen antwoorden op mijn vragen. Aantoonbaar is het namelijk ook als iemand de alimentatie niet stort op rekening van de andere ouder of niet eerlijk deelt in de gemeenschappelijke kosten dus dat blijft dan juist hetzelfde en is dus helemaal geen voordeel. Dit zijn puur extra uitloksels om de rechtbank te gebruiken als speeltuin ... wat in mijn ogen echt niet kan. Je moet daar alleen heen als het écht nodig is. Dus nochmaals ... wat doe je als je expartner niet eerlijk is en welke straf krijgt die ? Het haalt allemaal niks uit

lucgescheiden

#60 , 13 apr 2011 18:40

Bijtje lees de bijdrage van basejumper er nog eens op na.
Of er nu een kinderrekening is of niet, als je expartner niet eerlijk is dien je (noodgedwongen) zelf naar de rechtbank te stappen.
Dat kost je een klein fortuin extra, en garandeert nog steeds geen eerlijkheid van je ex na vonnis.
Zonder kinderrekening is het dan jouw woord tegenover dat van je ex.... dus het oordeel van de rechtbank dien je dan nog bang af te wachten...
waar het eerder jouw bedoeling zal zijn geweest om onderling tot overleg te komen, zal dit tien tegen één het bloed vanonder je nagels halen...

Terug naar “Praat café”