ouderschapssamenwerkingsmodel

Bijtje

Re: ouderschapssamenwerkingsmodel

#31 , 23 sep 2010 09:16

Luc, ik vind jouw posts met de dag vermoeiender worden. Ik ken je standpunt wel en het is allang tot mij doorgedrongen hoor, maar sta misschien eens open voor andere standpunten ?

lucgescheiden

#32 , 23 sep 2010 11:29

Bijtje open staan voor andere standpunten impliceert niet; je er bij te moeten neerleggen.

Op een forum horen nu eenmaal pro's en contra's.
Als er geen oppositie mag gevoerd worden, dan vervalt uw democratie in een dictatuur, waarin er
slechts één mening mag verkondigd worden.
Alwaar een forum nog enkel het nut heeft van propaganda (al dan niet misleidende)
Handige documenten voor Personenrecht

JPV
Juridisch actief: Ja

#33 , 23 sep 2010 11:36

het heeft echter niet altijd nut om steeds maar hetzelfde te zeggen ;)

Reclame

eylis
Topic Starter

#34 , 23 sep 2010 11:55

en wat was het uitgangspunt van dit praatcafeetje: dat was nochtans duidelijk in mijn openingspost:
"Nav enkele postst die ik al deed ivm wat ik heet "het ouderschapssamenwerkingssmodel" , zou ik hier graag reacties losweken van leden die hier positieve ervaringen mee hebben."

- doel: positieve ERVARINGEN mededelen mbt ouderschapssamenwerkingsmodel
- werkwijze: iedereen die er heeft kan er posten.
- resultaat: een schat aan informatie over hoe mensen er in geslaagd zijn dat wel te kunnen (OSSM)
- synthese: in al die verschillende verhalen kijken of er overeenkomsten zijn (bepaalde factoren die telkens terugkeren? belangrijke stappen die genomen moeten worden? Waardoor dat forumleden kunnen nadenken of dit model ook voor hen toepasbar was of is.

Jammer dat mijn projectje de mist ingaat, omdat men dacht dat ik hier een pro- en contradiscussie opende....
Ik hoopte een werkinstrument aan te kunnen reiken voor mensen die "out of the box" problemen willen leren oplossen....
ps: "out of the box"-denken eens googelen: een wereld van verbeelding gaat open 8_)

lucgescheiden

#35 , 23 sep 2010 12:11

@ luc en dolcevita: als jullie naar aanleiding van een vraag van een poster met elkaar verder persoonlijke ervaringen willen uitwisselen, schakel je best over naar het praatcafé. Samen ervaringen uitwisselen over wat je overkomen is, kan zeer heilzaam zijn, maar dat is niet de vraag van de poster .... en dan een totaal andere categorie: "gespreksonderwerpen van forumleden-> praatcafé->uitwisselen van ervaringen en het delen van OPINIES....
Miss dat uw projectje op een verkeerde plaats werd gepost?

Bijtje

#36 , 23 sep 2010 12:20

@ luc en dolcevita: als jullie naar aanleiding van een vraag van een poster met elkaar verder persoonlijke ervaringen willen uitwisselen, schakel je best over naar het praatcafé. Samen ervaringen uitwisselen over wat je overkomen is, kan zeer heilzaam zijn, maar dat is niet de vraag van de poster .... en dan een totaal andere categorie: "gespreksonderwerpen van forumleden-> praatcafé->uitwisselen van ervaringen en het delen van OPINIES....
Miss dat uw projectje op een verkeerde plaats werd gepost?
Praatcafe = idd erover praten, ook als je er geen ervaring mee zou hebben maar als de poster vraagt om hier positieve ervaringen te zetten verandert dat de zaak.

"Zolang het maar allemaal aan een ander ligt en niet aan jezelf ..."-mensen komen in het leven niet ver. Mensen die openstaan voor andere ideëen en ervaringen wél. Niet iedereen sleept zijn tegenslagen elke dag overal mee naartoe. Er zijn mensen die het proberen los te laten. Niemand kan je natuurlijk verplichten ...

Trouwens Luc, al een datum gevonden voor het praatcafeetje bij je thuis ?

lucgescheiden

#37 , 23 sep 2010 13:14

Bijtje,

Scheidingsprocedures 'gijzelen'; dat is wat ik mag ervaren.
Ze verplichten je om een probleem mee te slepen, tot er een menselijke oplossing wordt gevonden voor geheel het gezin.
En uit menige reacties hier op het forum blijkt dat; ik niet de enige die dit zo ervaar...

Eylis voorstel (en tal van andere voorstellen) werden door mij, reeds meer dan twee jaren geleden, aan ex (toen nog echtgenote) voorgelegd.
hiermede werd het warm water niet terug uitgevonden, echter wel, door mij, naar een menselijke oplossing gezocht.
Wat bleek; dat ex op geen enkel voorstel wilde ingaan (wat niet echt uniek is bij echtscheidingen!)
Daarmede werd de bal in het kamp van de rechtbank gelegd, de gevolgen van dergelijke onwil, wil ik
niet eindeloos blijven herhalen (bedankt voor de terechtwijzing JPV).

Het idee van een praatcafeetje te houden, werd door mij in de rubriek echtscheiding geplaats,
dit naar aanleiding van reacties via PB, en
net om forumleden de kans te bieden hierover van mening te wisselen.
Binnen die draad werden pro's en contra's verwacht en beantwoord...
U kan dit alles nalezen en word zelfs vriendelijk uitgenodigd uw reactie daar te posten.

Terug naar “Praat café”