Deze voormiddag 09.15 Hr. Ikzelf ben momenteel het dak van mijn gemetselde tuinberging, die er al wel 30 jaar staat, aan het vernieuwen. Vorige week had ik het bestaande en versleten dak al afgebroken. Om niet te veel last te hebben van de hitte was ik deze voormiddag om 09.00 uur al begonnen met de nieuwe daktimmer, en was de panlatten aan het vastnagelen. Plots wordt er op de 2de verdieping van het achterliggend appartementsblok een raam opengetrokken, en een dame begint mij woedend uit te schelden voor al wat mooi is, omdat ik haar zogezegd wakker heb gemaakt, en dat als ik niet onmiddellijk ophield met lawaai te maken ze de politie op me af zou sturen. Ik wuifde haar vriendelijk terug en ging gewoon door met mijn werk. Amper 20 minuten later stopte er inderdaad een combi van de politie. De agenten begrepen niet goed wat er gebeurde. Er was een klacht binnengekomen voor ondragelijke geluidshinder, en mogelijks zelfs een bouwovertreding. Die dame had er nl bijgezegd dat ik werken uitvoerde zonder de nodige vergunningen. Na alles aan de vriendelijke agenten te hebben uitgelegd, gingen ze die dame eens even ondervragen. Na 10 minuten waren ze alweer weg. Hopelijk heeft ze een PV gehad voor onnodig oproepen van de politie. Iets later ben ik dan een paar betontegels (een twintigtal) beginnen doorslijpen met mijn slijpschijf. De dame is nog een paar keren aan het raam komen kijken, maar heb er verder geen last meer van gehad. Ben moeten ophouden omdat het begon te regenen. Spijtig eigenlijk.
Tegenwoordig worden de mensen alsmaar meer onverdraagzaam tegenover de buren. Zie maar die procedures over geluisdoverlast van kainderopvang of créches.