Ik heb in een aangetekend schrijven aan de eisende partij gemotiveerd geantwoord waarom ik weiger de factuur te betalen...
Geen opdracht gegeven en bovendien zijn de aangerekende werkuren niet in overeenstemming de gepresteerde (vermeld op werkbon) en rekenen ze woekerprijzen (één voorbeeld: identiek van hetzelfde merk aflaatkraantje te koop voor 9,75 € terwijl zij daar 36,00 € voor aanrekenen) eender wie de factuur of een deel daarvan dient te betalen.
De advocaat van de eisende partij verwijst zelfs in een schrijven aan mij naar deze brief.
Waarom dan de formulering 'niet-geprotesteerde' ?
Dus u hebt de factuur geprotesteerd !? Zorg dat u dit kunt bewijzen ( ontvangstbewijs AS ) . Gebruik zeker ook het schrijven van advocaat waarin verwezen wordt naar uw aangetekende brief .
In dit geval scoort u al een punt op de rechtbank .
Terug naar uw eerste bericht : Is de "dagvaarding "afkomstig van vredegerecht of van een deurwaarder , of advocaat tegenpartij ? Wat staat er verder nog in ?
2e bericht : citaat : " Geen opdracht gegeven en bovendien zijn de aangerekende werkuren niet in overeenstemming de gepresteerde ".
Er zijn werkuren gepresteerd , maar u schrijft " geen opdracht gegeven " ?
Als u denkt dat er woekerprijzen gevraagd worden ( vb. kraantje ) kom met duidelijke bewijzen .
Ook moet u kunnen bewijzen dat werkuren op bestelbon niet overeenstemmen met factuur .
Over de formulering " niet geprotesteerd " zou ik me voorlopig niet druk maken ( tot nadere info op mijn vraag hierboven ) .