#1 , 03 nov 2013 14:36
Ik heb geprobeerd informatie terug te vinden maar was spijtig genoeg niet succesvol. Eerlijk gezegd verbaasde me het een beetje dat ik dit niet reeds in deze rubriek terug kon vinden, want ik vind het nog steeds een vrij absurde wet. Het gaat dus over een wetgeving daterende uit de tijd van de eerste treinen die door ons Belgenland toerden, die slechts vrij recentelijk afgeschaft is geweest. Destijds waren treinreizen enkel weggelegd voor de rijken en dienden de mensen die aan de sporen woonden een privacydotatie te betalen omdat ze de privacy van de treinreizigers stoorden. Kan men het zich voorstellen, een trein dat vlak naast je huis zoefde en waarvan de inzittende gewoonweg bij je binnen konden kijken en dezen werden dan zogezegd gestoord in hun privacy? Raar maar waar, deze wet was dus steeds door de mazen van het net geglipt en is ze dus slechts recentelijk afgeschaft geweest. Zoals ik reeds heb vermeld, heb ik daar niet direct veel informatie over teruggevonden, maar ik kan me nog wel enkele berichtgevingen in de krant herinneren. Dus als iemand mij kan leiden naar een deftige bron hieromtrent, zou ik het ten zeerste appreciëren...