Voorlopig wint de 4-koppige knokploeg van de politie het van de 2 advocaten, zo blijkt uit onderstaand artikel. Of er nog een juridische revanche komt moeten we nog afwachten.
Politie mishandelt advocatenduo in justitiepaleis
"Vier agenten wierpen zich op mij en hebben me ernstig geslagen", aldus advocaat Vincent Lurquin. Ook collega Alexis Deswaef is reageert verontwaardigd op het incident in het Brusselse justitiepaleis: "De politie smeet mij tegen de muur en begon me vervolgens te beledigen."
De twee mannen namen dinsdagavond een kijkje in het justitiepaleis om de manier waarop mensen zonder papieren werden opgesloten te onderzoeken. "We kregen daarvoor de toelating van de Brusselse burgemeester", aldus Lurquin. "Toch weigerden politiemannen om ons tot de cellen toe te laten." Daarop vertikten de advocaten om de asielzoekers in de steek te laten.
"Vier agenten wierpen zich op mij en hebben me ernstig geslagen", aldus Lurquin. "Dit is de eerste keer dat ik zoiets zie in de twintig jaar dat ik hier al kom, en dan nog wel in het justitiepaleis." Confrater Alexis Deswaef meldt dat de politie ook hem mishandelde en beledigde.
Het duo overweegt om een klacht in te dienen tegen de politieagenten.
(Bron: DSO)
bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/def ... E25815BDE3}
RR