Is dat nu serieus een argument ? "We martelen ze ... eenzame opsluiting ... ze slagen geven (sorry "pijnprikkel") ... maarreuh ... we wisten niet wat anders te doen"
Waarom wordt Dutroux eigenlijk opgesloten ? Alle ... wat heeft die nu gedaan ? Wat pijnprikkels ... wat spelletjes ... wat iets te harde pijnprikkels ... wat had hij moeten doen ? Ze bij hun ouders laten zitten ? We hebben allemaal de ogen van Paul Marchal op de tv gezien ! Drugs ! Laat die mens vrij !
Noteer dat ik hierboven wel sarcastisch ben, maar jeugdzorg heeft uiteraard wel kinderen "per ongeluk" vermoord, en wat is het resultaat ? Wel laat mij quoten uit "het meisje met de zonnepitjes":
(het slachtoffer is een 18 jarig meisje, deze zomer uit jeugdzorg uitgegooid, omdat ze 18 was)
Vraag rechercheurs : "Waarom zit je altijd 's nachts aan de nachtwinkel?"
"Dan ben ik niet alleen. Ik ga daar elke nacht van middernacht tot 3 uur op een stoeltje zitten en dan eet ik zonnepitjes"
Vraag rechercheurs: "Komen die verwondingen ook van deze nacht?"
"Nee, ik heb zelfhaat. Dan snijd ik in mijn armen"
Dat is wat jeugdzorg en Vlaamse instellinen veroorzaken. Nu hoor ik de bui al hangen "wat moet ze wel niet gedaan hebben om dat te verdienen in onze gesloten jeugdinstellingen ?
Ze is in die installing opgesloten op 3 maanden oud.
Haar broer is gestorven op 18 jaar en 3 maanden. Ook op 18 jaar uit jeugdzorg gegooid. Doolde op straat voor 3 maanden en "stierf", er wordt niet gespecifieerd hoe.
Kinderen uit jeugdzorg worden uitgesloten van school. Het resultaat op dit meisje ?
"Dit meisje kan niet meteen mee op de arbeidsmarkt. Haar begaafdheid is niet de onze. Papieren begrijpt ze niet. Dit is geen grap. Ze kan zelfs de klok niet lezen."
Ze kan, op 18 jaar, zelfs geen klok lezen.
Nog uit het verslag:
"Dit meisje telt verschillende zelfdodingspogingen, zelfverminking, wegloopgedrag en kent amper dag en nachtritme. Zo staat het in de verslagen."
En voor u zegt dat dit wel het ergste geval was ... ik heb best wat links gevonden over wat nog erger is, maar u zou gewoon niet goed slapen. En wat hebben die kinderen gedaan ? Wel ... uit een lijst van "gevallen" in jeugdzorg:
"Zo zoekt de Antwerpse jeugdhulp een plaats voor A., een jongen van negen met een zwakbegaafd profiel en een gedragsstoornis."
"de veertienjarige E., een jongen met een lichte mentale beperking en autismespectrumstoornis, heeft voorlopig geen plaats. Hij verblijft in een pleeggezin, maar daar loopt het moeilijk."
"de zestienjarige G., heeft een hechtingsstoornis."
Ik denk niet dat u zich gegeven die lijst 100% realiseert wat daar staat. Die kinderen zijn uit huis geplaatst, in die martelsituatie die de Vlaamse overheid doet, omwille van de gespecifieerde reden. "zwakbegaafd en een gedragsstoornis", "lichte mentale beperking en autismespectrumstoornis", "hechtingsstoornis". Weet u wat daar NIET staat ? Dat de ouders niet voor die kinderen konden zorgen. Die kinderen zijn AFGEPAKT van die ouders om die reden. Die zijn deel van de 60% met "ongeschikte" ouders.
Binnen 5 jaar ... op straat slapen, 3 maand zonnepitjes en dan de kist in.
Eigenlijk niet natuurlijk ... want er is nul komma nul kans dat de overheid hun een kist betaald.
Is dat nu echt een redelijk argument dat u daar maakt ?
Let me nu eens uit wat die moeder had kunnen doen dat half zo erg was als wat jeugdzorg dit kind heeft aangedaan ? Want ik begrijp het niet. Echt niet.
Daarbovenop ziet u dat de ingebouwde assumptie van uw vraag niet klopt. "Ze bij hun criminele, mishandelende of drugsverslaafde ouders", nee, bij een van hun gescheiden ouders, in de meeste gevallen. Of zelfs bij 1 van de 2. Gooi een dobbelsteen als het echt niet anders kan. Ze willekeurig toekennen is VER superieur aan de behandeling die ze nu krijgen.
Meer nog, ik vind dat dit gedrag van de overheid ook echt niet kan in de ergste door u gesuggereerde omstandigheden. Kinderen martelen KAN NIET. Net zoals natuurlijk volwassenen martelen NIET KAN. Punt. Onder geen enkele omstandigheid. Dat is WAT DE WET ZEGT. Als dat de beste optie is dat de overheid heeft, dan hebben ze geen recht om iets te doen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/08/19 ... 1-3050103/