Ik zeg niet dat ik een beter idee had. Maar dacht dat een juridisch forum wel de juiste plaats was om een juridische vraag te stellen...Hoe had jij dat dan liever gezien? Dat men u persoonlijk iets kwam mededelen aan uw voordeur? Dat zullen ze zeker doe als je geen gevolg geeft aan dat verbod, maar dan zal er onmiddellijk wel een PV aan vasthangen.
Met regenwater mag ik nog altijd sproeien 's avonds. Dus de wijkagent mag zeker op de koffie komen... Los daarvan stelde ik gewoon een juridische vraag over hoe dit soort (plotse) verboden aan de burger door gecommuniceerd dienen te worden en hoe dit in de wet is opgenomen via welke kanalen wij als burger dienen te volgen om op de hoogte te zijn van dit soort zaken. Geen verwijt naar de overheid of wie dan ook, gewoon een vraag uit interesse. Toch jammer dat op JF er altijd wel van iemand verwijzende vingertjes komen op mensen die een vraag stellen.je kan natuurlijk blijven sproeien en dan zal een wijkagent je het wel aan de deur komen zeggen, vergezeld van een gas boete
dank voor de verheldering en mijn excuses als ik wat bot uit de hoek kwam... Echter haalt u daar wel een punt aan waartoe ik wil komen. Het lijkt er op dat ik de media MOET volgen om dit soort verboden te weten te komen. en vooral in dit geval waar eigenlijk een verbod direct van kracht is zonder dat er maanden overheen gaan, en waar de gevolgen, de straffen, ook best wel stevig voor zijn, moet je dus ook zo goed als dagelijks de media volgen. Vroeg mij gewoon het wettelijk kader hierrond af.... Want denk dat er genoeg mensen zijn die niet dagelijks het nieuws/internet raadplegen...niemand heeft hier een verwijzend vingertje
ik zeg gewoon wat de mogelijkheden zijn als u zelf de media niet wil/kan volgen.
De manier waarop iets gecommuniceerd wordt, heeft hier niet zo veel juridische relevantie, denk ik. Da's zo'n beetje als het Belgisch Wetboek. Iedere burger wordt verondersteld dit te kennen, maar wie heeft daar ooit al eens in geblanderd? Niemand, denk ik... Maar moet je je daarom niet aan die wetten houden? Het argument "jamaar, ze hebben het mij niet gezegd" heft juridisch geen enkele waarde.Ik zeg niet dat ik een beter idee had. Maar dacht dat een juridisch forum wel de juiste plaats was om een juridische vraag te stellen...
Dus jij denkt dat er meer volk op de hoogte zou zijn als ze dit enkel via Be-Alert zouden verspreiden? Ik denk dat er op Be-Alert zeer weinig mensen geabonneerd zijn die het nieuws niet volgen, hoor. Het Be-Alert systeem is vééééééééél minder in het nieuws geweest (en dus veel minder gekend bij de mensen), dan het sproeiverbod.Maar een mogelijk alternatief is via Be-Alert. Daar kan je expliciet aanduiden om ook berichten van 'algemeen nut' te ontvangen via dat kanaal...