Hallo iedereen
Mijn vader is invalide en ik ben een student(ik zit op het eerste jaar hoger onderwijs), mijn ouders kregen al 10 jaar lang studietoelage van de overheid voor mij en ook kregen mijn ouders ieder jaar boven de 1 000 euro van de belastingendienst(ivm aanslagbiljet). Ook voor het inkomstenjaar 2015 en aanslagjaar 2016 kregen we boven de 1 000 euro terug.
Maar nu zitten wij met een zeer groot probleem met de overheid:
Nu heb ik begin van het schooljaar alweer een aanvraag ingediend voor studietoelage en paar dagen terug kreeg ik een mail waarin stond dat er geen inkomstengegevens beschikbaar zijn van mijn ouders voor het inkomstenjaar 2014 en aanslagjaar 2015 waardoor mijn studietoelageaanvraag niet afgehandeld kan worden(ik heb tijd tot 31 december 2017 om een aanslagbiljet op te sturen daar de studietoelage dienst). Ik dacht dat het geen groot probleem was, de dag nadien belde ik FOD ik vroeg voor een duplicaat van het inkomstenjaar 2014, aanslagjaar 2015 en tot mijn verbazing kregen we te horen dat er inderdaad geen gegevens aanwezig waren, ze hebben mij doorverbonden met mijn dossierbeheerder en zij zal de zaak verder onderzoeken zeiden ze tegen mij, ze hebben mij beloofd dat ze voor vrijdag met mij contact zullen opnemen(nog 2 dagen te gaan, dus binnen 2 dagen zouden ze met mij contact opnemen hopelijk).
Nu heeft mijn vader een brief teruggevonden van een boekhoudkantoor waar hij altijd zijn aangifte liet doen ivm het inkomstenjaar 2014, aanslagjaar 2015 van tax-on web(voorberekening door de boekhouder en die stuurt ze dan naar de overheid om nadien een definitief aanslagbiljet te krijgen).
Er stond dat wij alweer een tegoed hadden van boven de 1 000 euro maar nadat we de uittreksel hadden nagekeken hebben we gezien dat we ook niks hebben ontvangen van de belastingendienst(omdat er zogezegd geen officiele aangifte is).
Nu zit ik met de volgende gevaren: