Iphone Verloren

stefkebug
Topic Starter

Iphone Verloren

#1 , 14 jul 2015 11:31

Ik ben vanochtend mijn Iphone 6s verloren, meer dan waarschijnlijk op de trein. Of hij is gestolen in het station .
Ik heb bij de NMBS aangifte gedaan van het verlies van mijn Iphone, maar na 50 dagen worden de goederen verkocht ten voordelen van een goed doel

Iemand een juridisch idee hoe het zit indien de NMBS mijn toestel alsnog zou verkopen door een onoplettendheid? .
Heb ik er dan juridisch nog recht op?
Want de nieuwe eigenaar was ter goede trouw.
Wie betaald dan de vergoeding aan de nieuwe eigenaar? Ik of de NMBS?
Ik vermoed de NMBS, want zij zijn niet nauwkeurig geweest in het afhandelen van mijn verliesaangifte.
Maar david tegen goliath in mind ...

Ik hou allezins mijn NMBS dossiernummer bij de hand.
Vanavond ga ik naar de politie klacht indienen.
Ook ga ik mijn provider inlichten

graag advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 14 jul 2015 11:50

Als de nmbs je iphone per ongeluk verkoopt, ga je er ook niets meer van horen dat gij gevonden is, denk ik dan.

stefkebug
Topic Starter

#3 , 14 jul 2015 12:11

Wel normaal gezien wel.
In het geval het een gewone apple gebruiker is gaat hij een bericht krijgen dat deze telefoon verloren en is en hij mij moet opbellen. Hij zal er verder niet mee aankunnen want apple blokkeert deze telefoon. Ook ene factory reset zal zomaar niet kunnen. Bovendien zal ik een email krijgen van zodra deze telefoon aangezet wordt en zal ik de exacte locatie kunnen achterhalen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2015 12:11

Laat in ieder geval al het toestel blokkeren.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 jul 2015 14:41

Ik ben vanochtend mijn Iphone 6s verloren, meer dan waarschijnlijk op de trein. Of hij is gestolen in het station .
Ik heb bij de NMBS aangifte gedaan van het verlies van mijn Iphone, maar na 50 dagen worden de goederen verkocht ten voordelen van een goed doel
even aangeven dat ik na enkele maanden mijn verloren gewaande fototoestel (in een rugzak) teruggekregen heb. Nochtans lag hij gewoon op de trein en is hij daar blijven liggen (vergeten mee te nemen). Tenzij die 50 dagen recent geïntroduceerd is, zal dat eerder een fabeltje zijn.
Ik vermoed de NMBS, want zij zijn niet nauwkeurig geweest in het afhandelen van mijn verliesaangifte.
Ik vermoed dat jij mogelijks ook wat slordig was ;). Je kan je aangifte van verlies overigens nog altijd aangetekend doen, mocht je twijfelen.
Vanavond ga ik naar de politie klacht indienen.
klacht indienen wegens verlies of wegens diefstal?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jul 2015 15:33

Lijkte me idd ook moeilijk om klacht in te dienen bij de politie als je je iPhone gewoon verloren bent...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

j.demoor

#7 , 16 jul 2015 11:41

Indien de NMBS zou verkopen door een onoplettendheid dan geldt “Art.1382.Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Actuele Thema's”