Iemand van jullie die enig idee heeft in hoeverre de vaststellingen die verricht worden door controleurs van de firma CityParking, ook gekend als Parketing SA/NV uit Brussel, zijnde een privé firma,
op de parking van bvb. LIDL kunnen aanleiding geven tot het innen door die firma van een "forfaitaire schadevergoeding van 40,00 Euro" bij niet naleven van het interne parkingreglement ?
Concreet :
Mijn echtgenote parkeert haar voertuig op de private parking van de LIDL te Diksmuide (West-Vlaanderen). Zij is gehaast en vergeet haar parkeerschijf voor de voorruit te plaatsen, zoals vereist door de geafficheerde parkingreglementering.
Zij is ongeveer 15' binnen in de LIDL en teft bij haar terugkomst aan haar voertuig een overschrijvingsformulier van de Parketing SA/NV onder de ruitenwisser,
met een aanmaning om een forfaitaire schadevergoeding van 40,00 Euro per overschrijving te betalen, binnen de 5 dagen, aan die firma,
gevolg aan de vaststellingen van een privé controleur die op het formulier enkel datum, uur en nummerplaat, alsmede zijn paraaf noteerde.
Bij gebreke van betaling zal via gerechtelijke stappen het verschuldigde bedrag ingevorderd worden voor een rechtbank van het arrondissement Brussel (als enige bevoegd)
Bij nazicht blijkt die firma nog een 2° aanmaning per post toe te sturen,
na identificatie van de houder van de nummerplaat !
Het laatste houdt mi. een schending van de persoonlijke levenssfeer in, en een strafbaar feit, en bijgevolg vraag ik me af in hoeverre het geheel van de handelingen van die privé firma enige rechtsgeldigheid heeft.
Iemand die hieromtrent een gefundeerde mening heeft ?