Hoe domeinnaam-procedures overnames kunnen aankondigen...

Bart
Topic Starter
Beheerder
Juridisch actief: Ja

Hoe domeinnaam-procedures overnames kunnen aankondigen...

#1 , 05 apr 2011 20:18

Gisteren kondigde Solvay (Belgische beursgenoteerde chemiereus) aan dat ze hun Franse (beursgenoteerde) sectorgenoot, Rhodia, willen overnemen.

Professioneel ben ik nauw betrokken met domeinnaamrecht en ik vond het dan ook leuk om de echte reden te kennen waarom Rhodia begin februari 2011 opeens per se de domeinnaam Rhodia.be wilde bemachtigen via een (Cepina) arbitrage-procedure (zie: http://www.dns.be/pdf/4226.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ).

De uitspraak dateert van 31 maart 2011, de domeinnaam staat voorlopig nog op naam van de oude eigenaar maar zal binnenkort overgezet worden op naam van Rhodia.

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gehenna

#2 , 21 apr 2011 19:38

Dag Bart. Dan kan u mij misschien uitleggen waarom mijn werkgever (in feite ik, want ik vang ze op) zo dikwijls onder druk gezet word om één of andere dubieuze onderneming te betalen omdat anders (zogezegd) ons domein verkocht zou worden?
Niet dat we daarop ingaan, meestal speel ik een beetje met hun voeten maar ik vraag me af hoe ze erbij komen om bedrijven lastig te vallen en zelfs bedreigen terwijl ons domein zowiezo geregistreerd is. Het blijft niet bij mails, die telefoneren gewoon met een reeks dreigementen en waarschuwingen!
Zelf zijn ze niet echt katholiek, als ik een dns-lookup doe zit ik meestal via omwegen ergens in rusland of mexico en ik weet ook wel dat ze daar niet eens zitten :)

Bart
Topic Starter
Beheerder

#3 , 22 apr 2011 23:14

Gehenna, er zijn een aantal malafide (vaak buitenlandse) personen/firma's die domeinnaamhouders contacteren en hen wijsmaken dat hun domeinnaam dringend verlengd moet worden.
Die firma's schuimen de volledige DNS.be-databank af op zoek naar contactgegevens en proberen dan hun slag te slaan.
Was ik van u, ik gaf de naam van die firma toch eens door aan DNS.be : je kan hen contacteren via secr (at) dns (punt) be

Reclame

Gehenna

#4 , 26 apr 2011 14:48

Ok!
In het vervolg zullen we dat doen.

Mercikes!

Terug naar “Actuele Thema's”