We hebben in 2005 ons huis(op een verkaveling in Steenokkerzeel,in de buurt van landingsbaan 25L) laten bouwen door een coordinatiebureau van Kampenhout.
Vanaf het begin waren er grote problemen met het dak en vooral afvallende dakpannen. We zijn als enige huis op de verkaveling van 7 die zoveel last heeft. Er loopt sinds 2 jaar een rechtzaak maar het zal nog 1 jaar duren voordat het op de rol komt en de rechter een uitspraak doet. Het ziet er naar uit dat de tegenpartij wel zwaar in de fout is gegaan volgens voorlopig verslag.
Het grote probleem is dat er vandaag voor de veertiende keer een veertigtal pannen naar beneden zijn gedonderd.Gelukkig was er enkel stoffelijke schade,mijn echtgenoot had net de auto gewassen 2 minuten voordien en is dus aan de dood ontsnapt.
Ik realiseer mij dat we elke dag gevaar lopen dat er zo'n pan op ons hoofd valt en ben echt doodsbang.Ik ben radeloos omdat ik geen oplossing meer zie .Enerzijds vind ik geen aannemer die bereid is om die knoeiboel in orde te brengen,anderzijds hebben we niet de cash om zomaar een reparatie te laten uitvoeren die wordt geschat op 35 a 40.000 euro.Ik wil echter niet zomaar verder leven in angst.De zomer komt eraan en we hebben een grote tuin en een grote familie met kinderen.Dit betekent weeral stress als de kids in de tuin spelen of bij het barbecuen.
De enige oplossing die ik zie is naar de pers gaan in de hoop dat er sneller een oplossing komt.Zijn er mensen die ons misschien kunnen helpen om de situatie te deblokkeren of tips kunnen geven hoe we op een goedkope manier ons kunnen beschermen tegen de vallende pannen of die misschien een eerlijke aannemer kunnen aanbevelen die ons wil helpen.Een verzoening is niet meer mogelijk mits dat is afgewezen en definief verslag van de gerechtsexpert wordt in 2 weken opgesteld.
Op http://www.kimya.be/dakschade" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een paar fotos bekijken.Alvast hartelijk dank voor alle info.