weigering notaris verkoper

azery1
Topic Starter

weigering notaris verkoper

#1 , 26 jan 2011 16:16

:oops:
Kan men bij een aankoop van appartement de notaris weigeren van de verkoper? Zo ja, hoe moet dat gebeuren? Dank
Laatst gewijzigd door azery1 op 26 jan 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 jan 2011 16:38

Neen iedere partij mag vrij zijn notaris kiezen. De verkoper zowel als de verkoper.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2011 09:22

Mocht het niet duidelijk zijn uit Roharro's antwoord, het is perfect normaal dat de transactie van een onroerend goed behandeld wordt door 2 notarissen: eentje van de verkoper en eentje van de koper. U bent als koper niet verplicht om dezelfde notaris te nemen als de verkoper. Ook voor de kosten maakt het niets uit, in alle gevallen betaalt U evenveel.

Reclame

azery1
Topic Starter

#4 , 04 feb 2011 11:46

Maar de te weigeren notaris heeft meegeholpen om mij een appartement aan te smeren met niet te regulariseren bouwmisdrijf!!! Wil u de miljoenen bijleggen van de ontwaarding? Dank!!!!
Er moet dan toch een middel zijn om die notaris te wraken bij een volgende aankoop van onroerend goed. Ze kan mij zo weer bij de neus hebben.

azery1
Topic Starter

#5 , 04 feb 2011 11:49

Maar de te weigeren notaris heeft meegeholpen om mij een appartement aan te smeren met niet te regulariseren bouwmisdrijf!!! Wil u de miljoenen bijleggen van de ontwaarding? Dank!!!!
Er moet dan toch een middel zijn om die notaris te wraken bij een volgende aankoop van onroerend goed. Ze kan mij zo weer bij de neus hebben.
Ik had die notaris als koper zelf genomen !!!! En nu de klucht van den ezel en dezelfde steen.... :oops: :lol:

yrhd001

#6 , 04 apr 2011 17:16

Men kan zolang als het niet als "ontijdig" wordt beschouwd, zijn keuze van notaris wijzigen. Het is enkel indien dit "ontijdig" zou zijn, bv een week voor de akte en de notaris heeft de akte reeds opgemaakt, dat de te vervangen notaris recht heeft op de gemaakte kosten en de helft van het ereloon van de akte in kwestie.

Terug naar “Actuele Thema's”