-----------------> Blokkeren door de bank blijkt idd niet zo makkelijk te zijn.....(al ga ik dit even navragen)Wat je kan doen buiten het juridisch luik.
Staat er geld op uw PP rekening?
--> Ja: Begin maar te bidden tot Uw locale goden.
--> Nee: Laat PP blokkeren door uw bank. Indien dit niet kan, sluit Uw rekening gewoon af.
Persoonlijk snap ik niet dat er nog iemand is die PP gebruikt om iets te verkopen. Wat je hierboven beschrijft is een veel gebruikte methode van fraude en als je de fora op onder andere ebay moet geloven, dan gaat PP hier vaak in mee zonder enige vorm van bewijs.
Juridisch gezien ligt het allemaal wat moeilijker. Ebay en PP zijn Amerikaanse bedrijven en volgen in hun beleid de Amerikaanse wetgeving zonder enig oog voor de wetgeving in de andere markten waar ze actief zijn. Iets waar ze al verschillende boetes op verschillende vlakken voor hebben gekregen.
-----> Dus gewoon NIET aftekenen voor ontvangst en het pakje mee terug laten nemen?Fraude geval dat ik al veel gehoord heb,
jij verstuurd iets, je doet moeite van aangetekend te versturen... (dus jij hebt bewijslast...)
Ze melden dat ze het aangekregen hebben, maar dat het "significant" anders is, bvb schade.
Ze openen klacht,
paypal handeld dit af, ze moeten dit terugsturen (op hun kosten) naar je.
Wat doen ze, ze versturen iets leeg aangetekend naar je...
Ze hebben bewijs van terugzending, paypal geeft hun geld terug,
jij bent EN voorwerp, EN geld kwijt...
als je zelf geen bewijs van verzending hebt, moeten ze het zelf niet terugsturen en ben je vlugger de 'klos'
Al jouw extra opmerkingen doen niets ter zaken in feite,-----> Dus gewoon NIET aftekenen voor ontvangst en het pakje mee terug laten nemen?
Ik had in mijn Ebay tekst ook duidelijk vermeld dat :
De koper akkoord gaat met het feit dat :
- ik niet verantwoordelijk ben voor beschadigingen
- dat de koper eigenaar is vh object van het ogenblik af dat ik het pakket aflever aan de shipping company.
- dat ik geen teruggave accepteer.
Ik betwijfel of deze lijntjes wel enig nut hebben nu .... ??
Spijtig genoeg teken jij eerst zelf met paypal een akkoord (je inschrijven) dat jij altijd volgens hun werkwijze zult werken,Die lijntjes hebben nut omdat dat uw overeenkomst is tussen de koper en uzelf. Door te bieden gaat de koper daarmee akkoord.
Paypal kan u zelfs niet dwingen om akkoord te gaan met de door hun voorgestelde oplossing. Meer zelfs, zij moeten uw overeenkomst met de koper respecteren.
https://www.paypal.com/be/cgi-bin/helps ... ut-outside" onclick="window.open(this.href);return false;Juridisch gezien ligt het allemaal wat moeilijker. Ebay en PP zijn Amerikaanse bedrijven en volgen in hun beleid de Amerikaanse wetgeving zonder enig oog voor de wetgeving in de andere markten waar ze actief zijn. Iets waar ze al verschillende boetes op verschillende vlakken voor hebben gekregen.
Paypal heeft zowel in Luxemburg als in België een erkenning als bank en dient dan ook de regels toe te passen die op een binnen Europa gevestigde bank van toepassing zijn en dus NIET louter de Amerikaanse regels.PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie, S.C.A heeft een licentie verkregen als een Luxemburgs kredietinstelling zoals gedefinieerd in artikel 2 van de gewijzigde wet van 5 april 1993 op de financiële sector, en valt onder het toezicht van de Commission de Surveillance du Secteur Financier, met vestigingsadres in L-1150 Luxemburg. Aangezien de service beperkt is tot e-geld, dat in het kader van deze wetgeving niet geldt als een stortings- of beleggingsservice, worden de klanten van PayPal niet beschermd door de stortingsgarantieplannen van de Association pour la Garantie des Dépôts Luxembourg (AGDL).
Paypal stelt alleen dat ze de mogelijkheid hebben om bij een risicovolle transactie de betaling te blokkeren. Dat is een overeenkomst tussen u en Paypal.Spijtig genoeg teken jij eerst zelf met paypal een akkoord (je inschrijven) dat jij altijd volgens hun werkwijze zult werken,Die lijntjes hebben nut omdat dat uw overeenkomst is tussen de koper en uzelf. Door te bieden gaat de koper daarmee akkoord.
Paypal kan u zelfs niet dwingen om akkoord te gaan met de door hun voorgestelde oplossing. Meer zelfs, zij moeten uw overeenkomst met de koper respecteren.
indien je anders bepaald in je omschrijving, dan houdt paypal bij klachten hier geen rekening mee...
Waarom zou het Engels/Wales recht van toepassing zijn voor een bank die in Luxemburg als société en commandite par actions (S.C.A.) opgericht werd?Aangezien het Engels en Wales recht van toepassing is op deze overeenkomst, zal je moeten proceduren voor die bevoegde rechtbanken als het geblokkeerd zou blijven...
«Chapter I. - Form, Name, Registered office, Purpose, Duration
Art. 1. Form, name. There exists a company in the form of a partnership limited by shares («société en commandite
par actions») under the name of PayPal (EUROPE) S.à r.l. ET CIE, S.C.A. which will be governed by the laws of the Grand
Duchy of Luxembourg and by the present articles of incorporation (the «Company»).
Haar doel bepaalt zelfs niet dat het over e-geld zou gaan.Art. 3. Purpose. The purpose of the Company is the receipt of deposits or other repayable funds from the public and
e granting of credits for its own accounts as well as all other activities which a credit institution may carry out under
uxembourg law including those of an investment firm.
Ik begrijp jouw probleem niet (of van je bank) in dit geval.Ik heb de bank (waarvan de rekening gekoppeld is aan mijn PP account) gevraagd om uitgaande transacties naar PP te blokkeren.
Ze moest dit eerst eens bekijken of dit wel kon, ben dus benieuwd (-: