Sorry hoor, maar als vrouw moet ik toch wel een beetje lachen met dit laatste berichtje van sperwer. Ik heb twee kindjes, en een zwangerschap van 25 weken heeft mij toch nooit belemmerd om te gaan werken. Ik ben leerkracht en kom dus ook in contact met heel veel mensen die waarschijnlijk wel eens ziek zouden kunnen zijn.
Gaan bijzitten bij de verkiezingen indien je geen problematische zwangerschap hebt, is absoluut geen probleem. Als je dat al zou zien als mogelijke slechte omgeving voor een zwangere, kan je haar beter gewoon vanaf nu op afzondering in een isolatiekamer de rest van haar zwangerschap laten doorbrengen.
Let wel, ik zeg duidelijk dat het niet om een problematische zwangerschap mag gaan. Maar als er geen medische reden is om "plat te liggen" lijkt me dit gewoon een voorbeeld van je te willen onttrekken aan je burgerplicht zonder fatsoenlijke reden.
In tijden zoals nu is het zeer zeker een gevaar voor het kind om in een overbevolkt lokaal te zitten.
Je weet toch dat TBC terug in het land is en dit maal in een niet te genezen dodelijk vorm en dan heb je nog alle andere uitheemse ziektes die tegenwoordig in ons land heersen.
Het gaat hier immers niet over een paar kinderen en ouders die je bijna alle dagen ziet. Maar over alle burgers die door de staat verplicht worden in ??n lokaal bij elkaar te komen en daar word dan een zwangere vrouw gezet. Goed zot.
@ Lex, wij hebben dat moeten doen toen jij nog in de pampers zat, dus nu is het jullie beurt. Maar jij bent voor mij vrijgesteld hoor.