Van Nederland naar Belgie

Inga
Topic Starter

Van Nederland naar Belgie

#1 , 22 apr 2010 16:21

Hallo allemaal :)
wie weet waar ik nuttige en bruikebare info kan vinden over het emmigeren naar Belgie. of is hier misschien iemand die over deze informatie beschikt?:wink:
Ik woon momenteel in Nederland, maar ben van plan om binnen een half jaar naar Belgie te vertrekken. om te werken en wonen.
alvast bedankt voor alle hulp, tips en adviezen :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JD

#2 , 04 dec 2010 22:57

Heeft u de Nederlandse nationaliteit? Als u een inwoner bent van een Europese lidstaat, kunt u zonder formaliteiten migreren naar een ander lidstaat van de Europese Unie. De regelgeving stelt dat de lidstaten verplicht zijn u de nationaliteit van het land toe te kennen waar u verblijft. Echter, er zijn voorwaarden verbonden. Zo moet u onderandere een bepaalde periode in dat land verbleven hebben (ik dacht dat de grens op 5 jaar lag, maar de lidstaten kunnen dit verkorten en u dus rapper de nationaliteit toekennen).

Echter, u kunt dus perfect naar België komen om te werken en te wonen. In eerste instantie dient u dus helemaal geen formaliteiten te vervullen.
Dura Lex, Sed Lex

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”