uit de vuilbak eten is diefstal te gek voor woorden

ganapathi tantra
Topic Starter

Re: uit de vuilbak eten is diefstal te gek voor woorden

#46 , 02 sep 2011 14:24

kijk al bij al vind ik de argumentatie op de topic zeer typisch Belgisch.
Voor zaken zoals dit hier van de vuilbak gaan we vlug schermen met wetten en die moeten dan strikt toegepast worden.
Maar op menselijk, gevoelsmatig dus laten we de overtreder hier beetje in de kou staan.
Mar bijvoorbeeld in het verkeer/ zwartwerk etc heeft wel iedereen onder ons een eigen gebrouwd excuus waarom hij/zij niet echt 100 %
moet voldoen aan de wegeving
Raar toch niet ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#47 , 02 sep 2011 16:09

Mar bijvoorbeeld in het verkeer/ zwartwerk etc heeft wel iedereen onder ons een eigen gebrouwd excuus waarom hij/zij niet echt 100 % moet voldoen aan de wegeving
Wat dit betreft hoop ik dat u alleen voor zichzelf spreekt.

ganapathi tantra
Topic Starter

#48 , 02 sep 2011 16:44

dan bent u toch wel heel erg naief door te denken dat dit zo zal zijn. Misschien bent u zonder zonden maar dat ik de enige met zonden zou zijn ? nou nou nou ......
Maar als uzelf nog nooit "iets anders "heeft gedaan wel wel gefeliciteerd hoor :D :D
Laatst gewijzigd door ganapathi tantra op 02 sep 2011 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

WP002

#49 , 02 sep 2011 16:45

dan bent u toch wel heel erg naief door te denken dat dit zo zal zijn. Misschien bent u zonder zonden maar dat ik de enige met zonden zou zijn ? nou nou nou ......
Ik hou me aan de verkeersregels, en werk niet in het zwart. Punt. En ik moet daar geen "eigen gebrouwde excuses" voor vinden, want ik doe dat niet. Het zal u misschien verbazen maar d'r zijn ook nog eerlijke mensen.

JohnD

#50 , 02 sep 2011 17:26

Ik hou me aan de verkeersregels, en werk niet in het zwart.
Nou ja, ik heb me persoonlijk, in de tijd dat ik nog een wagen had, enkel aan die verkeersegels gehouden, die normaal en aanvaardbaar waren of voor zover het houden eraan me een boete bespaarde. Ik heb nooit een ongeluk gehad of gemaakt met physical dammage, maar ik reed altijd wel sneller dan mijn schaduw. Weet je time is money.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ganapathi tantra
Topic Starter

#51 , 03 sep 2011 21:18

Ik hou me aan de verkeersregels, en werk niet in het zwart. Punt. En ik moet daar geen "eigen gebrouwde excuses" voor vinden, want ik doe dat niet. Het zal u misschien verbazen maar d'r zijn ook nog eerlijke mensen.
Ik denk dat u het eerder met ooglappen bekijkt. Het beperkt zich namelijk niet tot verkeer of werken.
U bent ongetwijfelt bekend met het gezegde: hij die zonder zonde is werpe de eerste steen :mrgreen: :mrgreen:
Maar oke goed voor u ik heb een iets anders waarschijnlijk realistischer wereldbeeld en een andere kijk op de mensen
om mij heen en ik kijk daar in de eerste plaats voor naar mijzelf. Ik veins niet heiliger te zijn dan de paus integendeel.
In deze maatschappij van vandaag denken we wel allemaal eens in de eerste plaats aan ons zelf en vinden we een
excuus voor onze overtreding of buiten het kadertje kleuren.

Terug naar “Actuele Thema's”