Dit is een politieke .
Heb ooit persoonlijk een dergelijke zaak meegemaakt.
Voor mijn werkgever verhuurde ik een groot pand in het centrum van Aachen (Duitsland) Gelijkvloers horeca, en erboven 16 gemeubelde studio's. Door renovatieplannen kwamen deze tijdelijk leeg te staan. Een studenten /krakers collectief vond er niets beters op dan maar te gaan kraken. Duitse Politie wilde ook niets doen en een rechtszaak zou ook maanden aanslepen. Wij hadden hiervoor een Belgische en Duitse advocaat onder de arm genomen. Na de vele vergaderingen bij de politie en de gemeente, waarbij ik telkenmale aanwezig was, was er nog geen oplossing. Totdat wij zijn beginnen dreigen er een diplomatieke zaak van te maken tussen beide landen. Binnen de 10 dagen was er een oplossing en ontruiming (zonder verdere tussenkomst van een rechtbank.) Om 06.00 's morgens vielen ongeveer 150 politieagenten het pand binnen, met ondersteuning van brandweer. Was daar bij aanwezig. Alle aanwezigen werden aangehouden.
Vooraf was er al overeengekomen dat wij dezelfde dag nog een metalen versterkte ingangsdeur moesten plaatsen. De aannemers hiervoor waren rond de middag terplaatse. Achteraf heb ik nog alle PV's van iedere aangehoudene met foto en kopie van eventueel strafblad gekregen van de Duitse raadsman. Het pand was binnenin nagenoeg afgebroken, en er werd dan door mijn werkgever besloten dat ik het kon verkopen. Hetgeen me gelukkiglijk binnen de maand gelukte, en nog aan een geode prijs (de ligging was dan ook buitengewoon goed).