bartvdv, het gaat in vele gevallen over mensen die een abonnement hadden... dus zeker geen zwartrijders in sé. En enkelen hebben ondertussen al het bewijs opgediept dat ze wél hun kaart getoond hadden aan het loket/ticket betaald hadden indien ze wél "zwartrijders" waren. Dus er zit een grote fout bij de NMBS hier.
Ondertussen ook het verhaal gehoord van iemand die een abonnement had (betaald door de werkgever) op het moment van de "boete", maar dit toen vergeten was en de dag erna aan het loket gaan tonen is. Deze persoon heeft ook zo'n brief gekregen. Waarschijnlijk heeft de conducteur indertijd wel geregistreerd dat mevrouw haar abo vergeten was, maar heeft de loketbediende niet geregistreerd dat ze het wel laten zien heeft de dag erna.!
Inderdaad JPV en Gebruiker21!
Goed lezen mensen!! Het gaat idd in 90% vd gevallen over abonnementshouders de gewoon eens hun abo waren vergeten op de trein (kan gebeuren, niet?) en die dat de dag erna hebben getoond aan de loketten van de NMBS, maar werd niet geregistreerd en zo lijkt het alsof men z'n abo nooit is weesten tonen!
Trouwens, de NMBS kan zelf toch makkelijk opsnorren wie een abo heeft/had en niet zeker? Trouwens ook nogal archaisch dat je je abo moet gaan tonen aan de loketten de dag nadat je het vergeten was. Men kan dat allemaal checken zonder dat de abonnementshouder zich persoonlijk moet aanbieden. Men heeft immers alle gegevens...
Het gaat dus
niet om zwartrijders (een abonnementshouder kan trouwens in principe niet zwart rijden op de lijn waar hij een abonnement voor heeft, nietwaar?)
En, zelfs indien men z'n abo de dag erna niet is gaan tonen? So what, abonnement is abonnement dus is niet gelijk aan zwartrijden.
Ik heb al 8 jaar een abo (terugbetaald door het werk) en ben ook eens m'n abo vergeten (was de overgang van winterjas naar 'gewone' jas) en had m'n treinabo vergeten versteken...
Braafjes dag nadien m'n abo gaan tonen.
En ja, heb ook een brief van Modero gekregen. Voel me net een crimineel. Ik laat het hier niet bij en schakel desnoods zelf een deurwaarder in.
NMBS heeft alle schuldvorderingen aan Modero verkocht en Modero hanteert illegale praktijken met leugenachtige verkondigen. Heb NOOIT een aanmaning gekregen.