#30 , 28 jul 2017 19:58
Mij kan het niet schelen dat er gejaagd word als de heren zich maar aan de regels houden ! Ik sta al jaren dichtbij mensen die jagen , drijvers en andere hulpjes .
Wat ik door de jaren ter hore kwam en zag hou je niet voor mogelijk ! Vergiftigen katten , roofvogels , kleine zoogdieren enz. Alles wat concurrentie is voor de fazanten moet er aan geloven ! Natuurbeheerder noemen ze zichzelf .....In je gezicht zeggen ze natuurlijk dat ze van de natuur houden...tot je hun daden kent ! Beschermde eendensoorten komen in groot aantal aan hun einde want een eend is een eend !
In het kader van schade ( ? ) worden massaal ( broedende of met jongen ) houtduiven afgeschoten ....Van dierenliefde gesproken !
Wandelaars worden op veel plaatsen bedreigd , betreden eigendommen zonder toelating , schieten richting woningen ....
Jachtwachters ( met politionele bevoegdheid ) aangesteld door de jachtheren ( begrijpe wie kan ) treden nooit op tegen jagers die zich misdragen ! De hulpjes , dikwijls met voorgaande veroordelingen voeren de vuile karweitjes uit....in geval van betrapping betaald de jachtheer een, advocaat en eventuele boete , dan blijven ze zelf buiten schot ! Het is in grote delen van Vlaanderen niet meer verantwoord om de jacht te beoefenen !