De Bourgondiërs heersten toen over Vlaanderen en Brabant, maar dat betekent niet dat Brabant behoorde tot Vlaanderen.Antwerpen heeft wel een tijde tot het graafschap Vlaanderen behoord.
Van midden 14de tot begin 15de eeuw.
Ja, het is nu ook wel zo dat men bvb bij sollicitatiebrieven e.d. meer aan de hand van het of de soort fouten snel kan zien van welke streek van de wereld je afkomstig bent. "Het" hand in boezem steken is bvb een typische fout van een latijnse bevolkingsgroep waar ze nooit of nooit vanaf geraken, hoe goed ze de Nederlandse taal ook beheersen. Ik neem hier nu wel aan dat je dit moedwillig hebt gedaan.het hand in eigen boezem steken.
de standaard is de laatste jaren geen voorbeeld qua spelling en syntaxis. heb enkele maanden geleden een mail gestuurd naar een hoofdredacteur aangaande dit euvel. hij is van mening dat goede journalistiek primeert op spelling en syntaxis. ja seg...De Standaard (!) vandaag op de website: "De redactie verontschuldigd zich ...' Heb het dan maar gemeld.
Het zal wss mijn taalachterstand zijn, maar ik zie de fout niet."Hij was erg relaxed."
ik lach mij kreupel met de "wetenschappelijke" artikels die in kranten verschijnen, nog maar er weinig gezien zonder foutensemi-wetenschappelijke reportage kreupel gelegen met de fantasierijke ondertiteling voor "the bonding process of atoms".