ernstig ongeval

sleper

Re: ernstig ongeval

#16 , 30 apr 2011 08:08

zoals jullie in het nieuws al hebben gehoord is er weer een dodelijk arbeidsongeval in de haven
Kent u de juiste omstandigheden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena
Topic Starter

#17 , 30 apr 2011 10:42

zoals jullie in het nieuws al hebben gehoord is er weer een dodelijk arbeidsongeval in de haven
eigenlijk niet heb er nog maar weinig over horen zeggen allicht is het iemand die ik moet kennen van ziens een zestal jaar geleden heb ik daar een jaar gestaan

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=R739E9FU" onclick="window.open(this.href);return false;

had jij gezondheidsproblemen dat te maken had met havenarbeid ?
mijn broer is na 25 jaar dokwerker op invaliditeit gezet das van een dokwerkerspree naar een samenwonende invaliditeitsuitkering van een paar honderd euro per maand

sleper

#18 , 30 apr 2011 19:47

eigenlijk niet heb er nog maar weinig over horen zeggen allicht is het iemand die ik moet kennen van ziens een zestal jaar geleden heb ik daar een jaar gestaan

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=R739E9FU" onclick="window.open(this.href);return false;

had jij gezondheidsproblemen dat te maken had met havenarbeid ?
mijn broer is na 25 jaar dokwerker op invaliditeit gezet das van een dokwerkerspree naar een samenwonende invaliditeitsuitkering van een paar honderd euro per maand
Heb wel een een paar " accidentjes" gehad maar gelukkig zonder ernstig lichamelijk gevolg . Iedereen die zo een 35 jaar dienst achter de rug heeft aan de haven , heeft persoonlijk de dood wel eens voor zich gezien . Mijn regel was en is dat je aan de haven in de eerste plaats zelf voor je veiligheid moet zorgen . Er zijn al genoeg factoren die je zelf niet in de hand hebt .

Reclame

ganapathi tantra

#19 , 02 mei 2011 16:59

Misschien ook wel even nadenken over feit dat je voor een bepaald beroep kiest. als piloot weet je dat jeuit de lucht kan vallen en geen enkele werkgever
kan u in die mate beschermen dat dat niet zal gebeuren. Idem dito met havenarbeid.
Het is nu éénmaal een gevaarlijkere omgeving dan op een burootje zitten. Dat kies je voor en je wordt daar ook voor een deel voor betaald. Net zolas een
dakwerker of een wegenwerker een hoger risico loopt in zijn branche en daarvoor ook wordt vergoed.

altijd maar blijven denken dat het dan maar werkgevers zijn die de boel moeten oplossen, bekostigen enz enz enz enz is wat de vakbonden nog zouden willen
maar ergens houdt dat wel op natuurlijk. Ik denk dat vele vakbonden geen flauw benul nog hebben van wat kosten zijn. Het ene schepje bovenop het andere
en dan denken dat je de koe in hun ogen onmogelijk leeg gemolken krijgt.
Een mensenleven is idd wel onbetaalbaar maar moeten we daarom dan maar allemaal beginnen denken dat het zo niet verder kan en we op ons gat moeten
zitten ? Het personeel weigeren om te voorzien van een helm, veiligheidsschoenen, handschoenen kortom allerlei evidente middelen en strategienter verbetering van de
werkomstandigheden noem ik een onveilig of slecht beleid. Een occassioneel ongeval in een gevaarlijk werkomgeving lijkt mij geen reden om daar steeds maar
over te blijven klagen. Anders ga je maar in een hoekje zitten. Trouwens wie zegt dat de ongelukkige niet de oorzaak was van de slechte afloop. Mag een werkgever dan
de kosten die dit meebrengt omgekeerd ook eens in rekening brengen ? Als een werkgever verantwoordelijk wordt gesteld vanwege een slecht beleid zal hij moeten op
draaien voor alles. Zouden we dan de gedachte ook eens kunnen omdraaien ? Namelijk iemand doen op draaien voor de kosten door onoordeelkundige acties ?
Twee weken terug zag ik nog een gast met een snijbrander bezig ZONDER BRIL en het was bovendien kurkdroog in de omgeving waar hij bezig was. En ja er stond
beplanting. Dit zijn voor mij geen "ongevalletjes" meer maar onbezonnen acties waar sommige werknemers nu ook eens zelf zouden moeten voor opdraaien. Dat noem
je namelijk verantwoordelijkheid opnemen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#20 , 03 mei 2011 10:36

Twee weken terug zag ik nog een gast met een snijbrander bezig ZONDER BRIL en het was bovendien kurkdroog in de omgeving waar hij bezig was. En ja er stond beplanting.
als een preventie adviseur passeert en zegt dat het niet mag en u verder laat doen heeft die zijn job naar behoren gedaan , want zijn job bestaat er uit te adviseren .

ganapathi tantra

#21 , 03 mei 2011 20:48

Twee weken terug zag ik nog een gast met een snijbrander bezig ZONDER BRIL en het was bovendien kurkdroog in de omgeving waar hij bezig was. En ja er stond beplanting.
als een preventie adviseur passeert en zegt dat het niet mag en u verder laat doen heeft die zijn job naar behoren gedaan , want zijn job bestaat er uit te adviseren .
sorry maar een flauwer excuus om onder zijn morele verantwoordelijkheid uit te komen heb ik zelden gehoord. Als iedereen zo zou beginnen denken laat de boel de boel dan maar zijn.
als zo een "adviseur" zijn werk zo zou doen zoals u stelt en het is op mijn bedrijf dan krijgt hij op het einde van de dag ook mijn advies namelijk: 'Ge moogt uwe C4 komen halen.'
Maar ik denk niet dat een beetje veiligheidsadviseur zo kortzichtig is dat hij/zij alleen maar adviseert en niet ingrijpt. Je zou verdikke besodemietert moeten zijn. Ik snap echt niet dat je dergelijke zaken durft te verkondigen xena

xena
Topic Starter

#22 , 03 mei 2011 23:36

Ik snap echt niet dat je dergelijke zaken durft te verkondigen xena
ik heb dit nochthans vorige week te horen gekregen van de arbeidsinspectie als eerste telefonische reactie op mijn aangetekend schrijven inzake de fysieke (over)belasting en een paar andere zaken .

maar je mag mij altijd de nodige wetteksten bezorgen die mij ongelijk geven , graag voor eind volgende week want dan ga ik op gesprek .

ganapathi tantra

#23 , 04 mei 2011 20:01

als jouw uitspraak (en ik zie niet anders hoe ik die op een beelscherm moet beoordelen) een kopij is van iemand anders dan moet je dat wel er ook bij schrijven.
Ik heb dan geen reden om u rechtsreeks aan te spreken.
Maar veel belangrijker nog is om te weten hoe u daar zelf tegenover staat. Want als u het met de stelling eens bent dan zie ik niet zo goed op welke manier jij
dan het gevecht dat je voert inzake arbeidsgezondheid kunt verdedigen. Want meestal zal jij als je een opmerking maakt inzake deze gezondheid waarschijnlijk
ook een antwoord krijgen dat terug grijpt naar eerder gestemde wetten en verordeningen. En ik vermoed dat je daar dan toch niet zomaar mee akkoord bent
Want als ik nou zo'n "adviseur" zou zijn en jij spreekt me aan op bepaalde zaken en ik reageer zoals jij vermeld wat dan ? Ga jij daar dan mee akkoord ?
Ik zelf zou daar op reageren en verder vechten. We kunnen ons toch niet wegsteken achter eerder gestemde wetten en alles dan toe dichten ?

xena
Topic Starter

#24 , 16 jul 2011 05:05

rond middernacht zijn 2 politieagenten tussen kaai en schip gevallen en in het deurgangdok terecht gekomen , beide zouden zijn gered één zou 2 gebroken benen hebben nog geen uur ervoor aan de overkant van het gebeuren heb ik nog gezegd dat er vandaag of morgen er ene ging invallen omdat chinezen behoorlijk gewaagde sprongen maakten bij het plaatsen van een stuk gangway . door deze reddingsactie zou de aanwezige politie voorbij razende straatracers hebben opgemerkt

ganapathi tantra

#25 , 24 jul 2011 00:12

en de relevantie m.b.t. de topic is ?

Terug naar “Actuele Thema's”