dat zou helemaal niet betekenen dat de bouwsector zou moeten werken voor de staat. U hebt blijkbaar maar een deel gelezen van de boodschap om een punt te maken.
Ik zei namelijk: één eigendom etc ..... In bvb Nederland is de markt mbt de verdeling private eigendom en gemeenschappelijke projecten ook totaal anders en daar blijkt dat wel te werken. Erzijn een pak meer gemeenschappelijke projecten dan er private bouw is. Nochtans klaagt de Ned. bouwsector daar niet over Nota: dat ze jarenlanfg de Ned Staat hebben opgelicht door een illegale kartelvorming en andere afspraken is natuurlijk ook weer een ander verhaal
voor de rest ben ik akkoord mbt de overbescherming van de huurder maar zoals steeds vergeet men ook wat de aanleiding is
geweest. En die aanleiding werd geschapen door de verhuurders. Door op onmenselijke manier om te gaan met huurder en door zich niet geroepen te voelen om de nodige
aandacht te besteden aan hun eigendom. Neem nu het voorbeeld studentenkot in Gent. Die specifieke wetgeving is er net gekomen door het in gebreke blijven van de immo
verhuur sector. Maar men is nogal vlug erg kort van geheugen. Beetje zoals de politiekers die ik eergisteren bezig hoorde in de 7de dag mbt het vluchtelingendebat. De pot verwijt
de ketel dat hij zwart ziet over de periodes van 2/3/4 jaar terwijl het op zijn minst al 20 jaar aansleept. Ze hebben dus allemaal boter op hun hoofd.
Dat is m.i. ook zo mbt tot de relatie verhuurder/huurder. Wat verhuurders jarenlang ongestraft konden doen heeft een overdreven reactie uitgelokt met een scheefgetrokken
wetgeving.
voor de rest wil ik u gerust stellen met feit dat de particuliere markt inzake respecteren van betalingen al aardig de overheid heeft bijgebeend. Veel bouwheren denken dat ze Tze Bieg Boss zijn een uitvoerder wat kunnen klo..... door knip op de portemonnee houden zelfs als de werken goed en op tijd zijn uitgevoerd. Men voelt zich dan zo graag oh zo belangrijk. Mijne pa zaliger
zei dan altijd dat het ging om de compensatie voor hun klein pietje
) . Vlaanderen telt dus meer dan gedacht kleine pietjes