[publiciteit niet toegestaan]

A-Lisa
Topic Starter

[publiciteit niet toegestaan]

#1 , 26 jun 2010 13:28

[bericht aangepast door Webmaster: geen publiciteit toegestaan in forumberichten]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 26 jun 2010 14:09

De ware aard en de reden voor de eerdere berichten van A-Lisa komen naar boven.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 jun 2010 14:14

Maar die zullen naar geen melodramatische onzin luisteren.....
Vandaag hebben we dus geleerd dat er ook niet-gediplomeerde advocaten zouden bestaan!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

webmaster
Beheerder

#4 , 26 jun 2010 14:34

A-Lisa, we maken hier geen reclame voor bepaalde advocaten of kantoren. Dus ook niet voor het door u aangehaalde kantoor.

Mag ik u toch uitdrukkelijk verzoeken om nogmaals onze algemene voorwaarden door te nemen aub ?

Graag wijs ik op de punten 7 en 6 (in die volgorde):
7. Het is juridische professionals niet toegestaan vraagstellers te benaderen via het forum teneinde hen betalende diensten aan te bieden. Eveneens verboden is het maken van publiciteit voor diensten binnen een forum-bericht. Advertenties moeten telkens als zodanig aangeduid worden.
6. Het gebruik van dit forum is een gunst, geen recht. Toegang tot het forum kan op elk moment en aan eender wie om welke reden dan ook zonder enige voorafgaande waarschuwing ontzegd worden.
Wat punt 6 betreft: u heeft nu de kans gekregen om uw mening te ventileren, u heeft de kans gekregen om opnieuw kennis te nemen van onze algemene voorwaarden én u heeft de kans gekregen om - indien die algemene voorwaarden u niet bevallen - alsnog niet langer deel te nemen aan deze website.

Een tussenweg is er na uw laatste bericht nu niet meer: ofwel schikt u zich - net zoals de duizenden anderen gebruikers - naar onze spelregels, ofwel verlaat u het spel. Tolerantie boven alles, maar dit enkel op voorwaarde dat iedereen zich aan de spelregels houdt.
Een volgende waarschuwing komt er niet meer.

Dank voor uw begrip,
Bart Demyttenaere
Beheerder Juridisch Forum

bartvdv

#5 , 26 jun 2010 14:44

Vandaag hebben we dus geleerd dat er ook niet-gediplomeerde advocaten zouden bestaan!
En dat de gediplomeerde advocaten nog een keer gratis werken ook. Er is misschien toch nog hoop voor de maatschappij. Ik wist niet dat het zo 'slecht gesteld was' met de advocatuur.

Ik vermoed dat er twee zinnetjes steevast of toch zeer regelmatig zullen opduiken in hun communicatie:
1. Dat ze niet verantwoordelijk zijn voor foutieve informatie;
2. Om een afspraak te maken op kantoor om de zaak verder te bespreken à rato van ...

Alle gekheid op een stokje: het probleem met e-mail of fora is dat de vraagstellers niet altijd alle nodige informatie prijsgeven, maar af en toe - al dan niet bewust - belangrijke informatie achterhouden. Informatie die een heel ander licht doen schijnen op de zaak. Dat vraagstellers soms gewoon gerustgesteld willen worden of iets meer beslagen op het ijs willen komen als het weer een keer zover is. Dat zaken vaak door de rechter beslecht worden en niet door de advocaten. Dat ik zelf al vaak mijn wenkbrauwen heb gefronst als ik een gesprek voer met een advocaat; dat ik mij soms de vraag stel hoe deze of gene advocaat aan zijn diploma is geraakt, enz. En dat een advocaat alleen goed is als hij een zaak wint, maar plots een slechte advocaat wordt als hij verliest. Een goede advocaat is in de eerste plaats een raadgevever (en zo zijn er te weinig).

Wie zich enkel en alleen verlaat op een forum of een e-mail is een - om het met de woorden van Jan De Wilde te zeggen: "een stomme idioot, genie van de Karpaten, mottige malloot, rattekop vol gaten, ..."

lucgescheiden

#6 , 27 jun 2010 14:23

...dat de vraagstellers niet altijd alle nodige informatie prijsgeven, maar af en toe - al dan niet bewust - belangrijke informatie achterhouden. Informatie die een heel ander licht doen schijnen op de zaak.
Bart volledig akkoord, al moet je ook de vraag durven stellen of de complete informatie ooit tot bij één rechter zal raken...? En indien zo, of er één rechter wordt gevonden die bereid is van deze berg informatie door te nemen? En alsdannog bereid zou zijn van een objectief vonnis te vellen zonder rekening te houden met het 'anders uitleggen' van de zaken door beider advocaten?

Misschien benadert de werking van dit forum dus toch wel de werkelijkheid?
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos

#7 , 27 jun 2010 15:35

:mrgreen:

Hoe groter de massa posters hoe dichter we de gemiddelde "Vlaming" bereiken... Dat geldt blijkbaar ook voor de uitschieters van de gauss curve...

Terug naar “Actuele Thema's”