Er is absoluut geen sprake van een intentie tot omzeilen van de regels, het gaat over mensen die nauwe banden hebben met elkaar en zeker geen caférelaties en/of klanten. Het begrip klant houdt ook een zekere commerciële relatie in en dat is er absoluut niet, dus zeker ook geen betaling.Mag niet, of tenzij tot 23 uur en al de horeca regels volgen .
Deze vraag is al zeer veel gesteld geweest en ook om de regels te omzeilen, er is zelfs ergens een trouw feest aangekondigd de uitbaters zijn een 8 tal maanden gehuwd en nu feest en zij nodigen hun klanten uit mits betaling .
Ik denk dat u twee begrippen door elkaar gooit. Het is niet omdat het geen openbare ruimte meer is, dat het dan ineens privé wordt. Het café kan soms openbaar toegankelijk zijn en soms niet, maar privé zal het nooit zijn.Als het café afgesloten is voor het publiek (er kan niemand binnen en gordijnen dicht) blijft dit dan als een openbare ruimte, een uitbating of dergelijke beschouwd worden dan...?
Je kan er dan bv toch in je blootje gaan staan wat anders bij geopend café niet kan?
Maw er gelden op dat moment toch andere regels...
Kan je me helpen met zaken die dit kunnen staven, hard maken?Ik denk dat u twee begrippen door elkaar gooit. Het is niet omdat het geen openbare ruimte meer is, dat het dan ineens privé wordt. Het café kan soms openbaar toegankelijk zijn en soms niet, maar privé zal het nooit zijn.
Een café is per definitie beroepsmatig en bijgevolg niet privé. Indien u dit huurt, zal dit een handelshuurovereenkomst zijn in plaats van woninghuur.Kan je me helpen met zaken die dit kunnen staven, hard maken?Ik denk dat u twee begrippen door elkaar gooit. Het is niet omdat het geen openbare ruimte meer is, dat het dan ineens privé wordt. Het café kan soms openbaar toegankelijk zijn en soms niet, maar privé zal het nooit zijn.
M.a.w. wat nodig is om wel als privé te kunnen beschouwen? Wat het dan onmogelijk maakt om dit te kunnen doen?
Want ik denk dat bv als het cafégedeelte fiscaal beschouwd wordt als voor beroepsdoeleinden dat dit ook zaken door elkaar gooien is.
Misschien kunnen we er toch toe komen als we even doorgaan op waarom je in het afgesloten café in je blootje kunt gaan staan?
(de redenen waarom je bepaalde handelingen kunt stellen die in een geopend, dus publiek toegankelijk café verboden zijn...)
OK, misschien komen we er wel...niet openbaar wil dus niet zeggen privé,...privé in welke zin dan?...Maar openbaar of niet staat dus los van privé of niet.
Sorry, als we dit zien als "private bijeenkomst" vind ik enkel terug dat dit geldt als - ik citeer letterlijk - "gebruik wordt gemaakt van dienstverlening aan huis van professionele horeca-activiteiten".Mag niet, of tenzij tot 23 uur en al de horeca regels volgen .
Bedankt voor de toevoeging....Thuis, dus enkel in het private gedeelte.