probleem is dat er geen "achtergrond" is, het zijn evenwijdige gekleurde strepen die parallel lopen met de witte strepen.Nogmaals, de witte strepen veranderen niet, enkel de achtergrond. En rond de achtergrond zijn er geen wettelijke bepalingen.
Ik kan de argumentatie met Artikel 5 nog wel ergens volgen, maar dat voor de rechtbank brengen lijkt mij een risico (om nog maar te zwijgen over de risico's qua verkeersveiligheid). Ik raad TS dan ook aan om dit als rechtsgeldig te beschouwen, ook al geraken wij er hier niet uit.
in de wegcode is dat niet voorzien of omschreven als "rechtsgeldig" zebrapad.
zou het anders zijn in Belgie moest men het doen zoals in NL (voorbeeld foto dat ik gaf) , ik vermoed van wel, want dan spreken we pas over een "achtergrond".
men kan dan ook de vraag stellen (voor de politierechter) of men wegmarkering(en) kan/mag gebruiken om bepaalde (politieke) zaken aan te kaarten en waarbij het veranderen van uitzicht van wegmarkeringen de verkeersveiligheid niet in het gedrang brengt, immers de mensen word aangeleerd dat een zebrapad witte strepen zijn en geen regenboog (ook al is de bedoeling ervan te begrijpen) . . .