Wat te denken van het volgende. Aan de ingang van een Delhaize neem ik zo'n winkelkar en plots hoor ik achter mij hoesten dat het niet normaal is.
Een dame komt nl. binnen met 3 kinderen, waarbij een van die drie duidelijk onder de 12 j. is, en dus niet mondmaskerplichtig, maar hoest wel verschrikkelijk.
Moeder wandelt doodnormaal binnen met haar 3 kinderen en winkelwagentje zonder dat ze tegengehouden word door een bewaakster aan de ingang en die toch duidelijk gehoord heeft dat dat kind heel ernstig aan het hoesten is.
Ik ga even later binnen aan een verantwoordelijke vragen of dat kan. Blijkt perfect toegelaten, want kind is duidelijk slechts een jaar of 8-10, en dient geen mondmasker te dragen.
Kinderen onder de 12j. kunnen dus geen corona hebben ? Ik dacht dat men op TV toch duidelijk gesteld had dat dat niet klopt.
Mijn vraag: kan bvb een Delhaize de toegang niet weigeren aan een kind dat overduidelijk ligt te hoesten dat het niet normaal is ? Beseft zo'n moeder dan niet dat zoiets in feite not done is ?