#3 , 02 dec 2016 11:05
Eigenlijk moet je hiervoor niets bestuderen.
Het aangegeven artikel door "de reden" is correct. Simpele logica dat een getekende overeenkomst bindend is.
Daarbij kan je ook een contractuele wanprestatie aanhalen van die klant en eventueel een schadevergoeding eisen op basis van artikel 1184.
"""
Art. 1184. In wederkerige contracten is de ontbindende voorwaarde altijd stilzwijgend begrepen, voor het geval dat een van beide partijen haar verbintenis niet nakomt.
In dit geval is het contract niet van rechtswege ontbonden. De partij jegens wie de verbintenis niet is uitgevoerd, heeft de keus om ofwel de andere partij te noodzaken de overeenkomst uit te voeren, wanneer de uitvoering mogelijk is, ofwel de ontbinding van de overeenkomst te vorderen, met schadevergoeding.
De ontbinding moet in rechte gevorderd worden, en aan de verweerder kan, naar gelang van de omstandigheden, uitstel worden verleend.
"""
Welke reden haalt de klant aan om het uurtarief te weigeren?
Kan uiteraard ook van belang zijn...