Ouders in vechtscheiding moeten kindrekening openen

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

Ouders in vechtscheiding moeten kindrekening openen

#1 , 09 nov 2008 18:19

"Ouders in vechtscheiding moeten kindrekening openen"

Ouders die verwikkeld zijn in een vechtscheiding zouden door de rechter verplicht moeten kunnen worden om onderhoudsgeld voor hun kind(eren) te storten op een gecontroleerde rekening. Dat wil CD&V-kamerlid Katrien Schryvers bereiken met haar nieuwe wetsvoorstel.

"Een zogenaamde kindrekening kan de oplossing bieden voor veel vechtscheidingen. Het gaat dan niet om de alimentatievergoeding voor eten en drinken aan de ex die daadwerkelijk instaat voor de opvang van de kinderen, maar om de vele extra's die alles samen snel oplopen tot 100 of 200 euro per maand", vertelt Schryvers tegen Het Nieuwsblad.

Een kindrekening wordt nu al gebruikt bij echtscheidingen met bemiddelaars, en lijkt redelijk goed te lukken. De rekening wordt gezamenlijk beheerd, en er worden samen beslissingen en oplossingen gezocht.

"Maar zo'n gezamenlijke rekening is vaak niet simpel in vechtscheidingen. Daarom wil ik met mijn voorstel aan de rechter het mandaat geven om de kindrekening ook in dergelijke jammerlijke gevallen op te leggen.", besluit Schryvers.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/def ... 7FEC156%7D

Volledig met eens: Een rechter moet een kindrekening kunnen opleggen voor de/het kind(eren), meer nog het zou bijna standaard moeten zijn tenzij de ouders overeenkomen mbt de kosten van de opvoeding. Als het via de kindrekening gaat wordt het geheel heel wat overzichtelijker, voor een rechter gemakkelijker om te kunnen oordelen

Lang geleden dat ik eens een cd&v voorstel zie met betrekking op gezinsproblematiek waar ik kan achter staan, het was heel lang geleden ooit anders

RR

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding