Hallo ..
Ik heb namelijk een vriend die meerderjarig is.
Maar hij werdt namelijk opgegroeid in een pleeggezin zijn moeder is overleden en zijn vader kon het niet financiële.
Maar er zijn enkele zaken uitgekomen de afgelopen jaren
Namelijk er wordt een bedrag jaarlijks tussen de 680-850 overgestord naar zen pleegmoeder omdat de pleegmoeder budgetbeheerster is.
De pleegmoeder koopt zaken aan waar men vriend niks van weet of dingen die hij niet nodig heeft.
Vraagt men vriend dan iets noodzakelijk is er een volledige discussies dit gaat over domme dingen wasrek, onderbroeken ,...
Er is namelijk altijd ruzie en men vriend mag niks op financiële vlak zien
Zelf verbergen ze ook volgens ons veel over geld en houden ze achter er word namelijk leugens verteld over aankopen
Ik weet niet van waar dit komt
Het kost €30 terwijl een 2de partij me verteld €50
Enzovoort ,...
Zelf hebben enkel diensten en instanties afgelopen niemand kan of wil helpen met dat de pleegvader vrederechter is.
Zelf wordt er hiervan misbruik gemaakt.
Men vriend voelt zich hier niet goed bij weten dat je financiële nooit moeilijk hebt gehad nooit schulden of geldproblemen,...
Zelf heeft hij al enkele keren gevraagd voor de toekomst maar beide pleegouders draaien rond de pot
Zou er namelijk iemand kunnen helpen of tips geven a.u.b.
Wij zijn ten einde raad
Zoveel vragen zonder antwoord
Is deze adoptie gebeurd voor het geld ?
Extra kindergeld aangezien ze hem handicap verklaard hebben
Ze willen medicatie voorschrijven waar hij suf van wordt die hij volledig niet nodig heeft ,...
Als wij trouwen wordt die spaarrekening dan naar men vriend toegewezen ?
Wat zij' de beste stappen of de beste dienst?
,...
Alle informatie is volledig welkom hoe meer we weten hoe positiever voor ons
Alvast bedankt